Food&Drinks

Ajută-ți sistemul imunitar! Alimente care te pot face imun în fața unor boli.

Iarna este, poate, cel mai dur anotimp pentru persoanele cu imunitatea scăzută. Ai observat că răcești des, ai stări de rău, simți că ești mai tot timpul obosită și nu ai chef de nimic?  Atunci s-ar putea să te confrunți cu această problemă. Cum simptomele imunității scăzute sunt, însă, ușor de confundat cu ale unor afecțiuni comune, cel mai bine ar fi să mergi la un medic și să-ți faci niște analize, ca să afli cu ce te confrunți.  Sistemul imunitar diferă de la o persoană la alta și este  posibil să nu funcționeze la toată lumea în parametri normali, ducând în timp organismul către infecții sau boli mult mai grave, cum ar fi cancerul.

Sistemul imunitar  ne apără împotriva tuturor agresivităților venite din mediul înconjurător: viruși, schimbări bruște de temperatură, substanțe care provoacă alergii, etc. ”Tratarea” prin alimentație ar putea fi una din cele mai bune rezolvări la această problemă, la care se mai adaugă somnul și relaxarea mentală.

Iată câteva alimente care pot întări sistemul imunitar:

  1. Usturoiul –s-a constatat că oamenii care consumă mult usturoi răcesc mai rar decât ceilalți. Un alt studiu a arătat o reducere cu 30% a riscului de cancer în cazul celor care au consumat mult usturoi.usturoi
  2. Alcoolul – în cantități moderate, alcoolul (un pahar pe zi pentru femei!) ajută sistemul imunitar.alcool
  3. Merele – sunt bogate în fibre solubile, o substanță care pare să îmbunătățească imunitatea, potrivit unui studiu făcut de cercetătorii de la Universitatea din Illinois.
  4. Supa de pui – conține carnozină, un compus aminoacid care ajută organismul să lupte împotriva gripei în stadii incipiente.supa de pui
  5. Afinele – şi-au dovedit în timp eficacitatea sporită în blocarea agenţilor patogeni care atacă sistemul imunitar. De asemenea, potrivit mai multor studii de specialitate, afinele sunt un real ajutor pentru organism în perioadele de convalescenţă în urma răcelilor şi a gripei.afine
  6. Ciuperciledatorită conţinutul extrem de bogat în selenium şi antioxidanţi, ciupercile sunt un redutabil duşman al răcelii, consumul lor având efecte antivirale, antibacteriene şi anti-tumorale. Totodată, nivelul crescut de vitamina B joacă un rol esenţial în păstrarea imunităţii la cote maxime.ciuperci
  7. Stridiile – datorită conţinutului bogat de zinc, stridiile sunt preferate atât pentru proprietăţile afrodisiace, dar mai ales pentru cele de creştere a imunităţii. Şi asta pentru că, potrivit studiilor, nivelurile scăzute de zinc din organism sunt asociate adesea cu infertilitatea. Totodată, zincul are efecte antivirale, ajutând şi la vindecarea rapidă a rănilor.stridii
  8. Pepenele – având un efect hidratant şi reconfortant, pepenele conţine şi o enzimă antioxidantă puternică, glutation, denumită „proteina vieţii”, care stimulează sistemul imunitar. Numeroasele sale proprietăţi terapeutice îl recomandă pentru inhibarea absorbţiei si eliminarea din organism a metalelor grele, a fumului de ţigară, a coloranţilor alimentari şi a altor substanţe toxice, inclusiv a celor din anumite medicamente. De asemenea, protejeaza organismul împotriva efectului radiaţiilor ultraviolete, detoxifică sistemul limfatic şi este cel mai bun antioxidant intracelular, cu rol major în patogenia astmului, bronşitei cronice, emfizemului, fibrozei chistice, autismului, deficitului de atentie şi hiperactivitate, bolii Parkinson, maladiei Alzheimer, sclerozei multiple, schizofreniei, bolii Crohn, infectiei cu Helicobacter pylori, enterocolitei, pancreatitei etc.pepene
  9. Varza – un aliment ieftin şi uşor accesibil indiferent de anotimp, varza este recomandată de majoritatea dieticienilor datorită proprietăţilor sale nutriţionale (este o legumă hipo-calorică – în jur de 25 de calorii la 100 de grame), dar şi de specialiştii în imunologie, pentru conţinutul bogat în antioxidanţi, vitaminele A, C şi E şi în fibre, elemente care asigură sănătatea celulelor.varza
  10. Grapefruit – considerat mai sănătos decât portocala, ananasul sau mărul, acest fruct este o sursă maximă de vitamina C.graopefruit

Publicitate