Food&Drinks

Care brânză este mai sănătoasă? Urda, sau cea de vaci?

Nu om fi noi francezi, să consumăm brânză dimineața, la prânz, sau seara, dar suntem până la urmă o nație de crescători de animale, așa că acest produs este o prezență constantă pe mesele noastre. Brânzeturile conțin o mulțime de vitamine și minerale benefice pentru sănătate, dar… nu sunt tocmai prietenoase cu silueta, deoarece au muuuulte calorii. Asta nu înseamnă că persoanele care vor să slăbească nu pot mânca brânză. Condiția este să o consume cu măsură și să aleagă sortimentele potrivite, cum ar fi brânza de vaci și urda.

Brânza de vaci este un produs care se obține din lapte pasteurizat (deseori degresat), cu o textură moale.  Este bogată în proteine și are cam 200 de kcal/100 de g – varianta grasă, sau 97 kcal/100 g – varianta slabă. Brânza de vaci este bogată în calciu și de aceea este recomandată și în dieta bebelușilor.  Iar pentru sportivi este cu atât mai importantă, cu cât asigură 25% din necesarul zilnic de proteine. Acest produs este, totodată și o sursă excelentă de minerale și aminoacizi, care asigură buna funcționare a organismului. De asemenea, brânza de vaci contribuie cu succes la ameliorarea anumitor probleme de sănătate, cum ar fi malnutriţia. Este de un real ajutor în evitarea arsurilor de la stomac, în special în cazul femeilor însărcinate. Persoanele cu probleme cardiovasculare sau cu nivelul colesterolului ridicat pot consuma brânză dulce de vaci datorită conţinutului scăzut de grăsimi saturate.

Despre urdă am putea spune că este și mai sănătoasă. Este o brânză obținută prin fierberea zerului rezultat din laptele de oaie, după ce s-a adunat cașul. Este cel mai slab tip de brânză (are între 8 și 12% grăsime) și furnizează proteine de calitate superioară, vitamine și minerale. 100 de g de urdă au în jur de 130 de calorii, deci, consumată cu măsură, urda este foarte prietenoasă cu silueta, mai ales că are în compoziție aminoacizi care scad masa grasă și cresc masa musculară. De asemenea, oferă rapid senzația de sațietate, pentru o perioadă lungă de timp. Urda protejează ficatul și este recomandată și persoanelor cu un nivel ridicat de colesterol. Totuși, nutriționiștii ne recomandîă să nu o asociem cu carne, sau cu glucide, ci să o consumăm cu multe legume.

 

V-ar putea interesa și:

Usturoiul – gustos și foarte sănătos. Află ce beneficii ai dacă îl consumi cu regularitate

Tu obișnuiești să mănânci rodii? Câteva motive pentru care ar trebui să le consumi cât mai des

 

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate