Sănătate

Cât de mult vă pasă de sănătatea ficatului vostru? Iată câteva obiceiuri nesănătoase la care ar trebui să renunțați!

Ficatul este minunea multitasking a corpului uman, care normalizează circulația sanguină, metabolizează grăsimile și proteinele și ne protejează de o mare varietate de toxine periculoase pentru sănătate. Din păcate, oamenii nu conștientizează mereu importanța acestui organ și îl supun la tot felul de agresiuni, care îi pot afecta capacitatea de funcționare – temporar, sau chiar permanent. E bine de știut că anumite alimente pot contribui la afecțiuni hepatice grave, dacă sunt consumate prea des și în cantități prea mari. Iată trei obiceiuri alimentare nesănătoase la care ar trebui să renunțați, dacă nu vreți să vă îmbolnăviți ficatul:

Dieta voastră este plină de grăsimi nesănătoase, zahăr și proteine animale. Trebuie să știți că prima etapă, cea numită “ficat gras”, este adesea lipsită de simptome. Când acestea încep să apară, situația devine cu adevărat gravă. Specialiștii spun că trebuie să consumăm cât mai puține alimente procesate, prăjeli, dulciuri, sau făinoase.  În general, persoanele supraponderale sau cele care au diabet zaharat sunt și cele care au cele mai mari probleme cu funcționarea ficatului. O primă măsură ar fi scăderea în greutate, care, știm prea bine, nu se poate obține decât prin consumul de alimente sănătoase, cu puține calorii și… cu multă mișcare fizică.  Asta nu presupune renunțarea la grăsimi, ci înlocuirea celor nesănătoase cu cele bune (nuci, pește, ulei de măsline, avocado, etc).

Consumați prea mult alcoolSe știe deja că alcoolul se numără printre principalii inamici ai ficatului.  Consumul excesiv al acestuia poate duce atât la apariția unor boli hepatice, cât și la agravarea celor deja existente.  Specialiștii spun că, în medie, ar fi bine să vă limitați la 1-2 pahare de alcool pe zi, dacă sunteți bărbat și unul singur, dacă sunteți femeie. Asta, doar în cazul persoanelor sănătoase. Dacă aveți deja probleme cu ficatul, atunci consumul de alcool este complet interzis.

Consumați prea multă sare. Experții recomandă să nu consumăm mai mult de

5 g de sare pe zi (asta înseamnă cam 2 g de sodiu), însă foarte puțină lume se limitează la această cantitate, mai ales că multe dintre alimentele ambalate pe care le cumpărăm folosesc sarea drept conservant. Excesul de sodiu poate duce la retenția de apă și inflamații în abdomen, iar acestea pot, la rândul lor, să suprasolicite ficatul.

Am vorbit despre lucrurile care ne afectează în mod negativ ficatul. Totuși, ca să încheiem articolul într-o notă mai optimistă, o să vă spunem că există o băutură care ne face bine: cafeaua. Cercetătorii au descoperit că persoanele care beau frecvent cafea, au un risc mai scăzut de a face boli hepatice.

Tu ții la sănătatea rinichilor tăi? Iată opt alimente pe care ar trebui să le consumi cu moderație

Organismul te “trage de mânecă” atunci când faci excese. Nouă semne care îți arată că mănânci prea mult zahăr

Publicitate