Sănătate

Ce nu mănâncă nutriționiștii? Cele zece alimente de care se feresc aceștia

V-ați întrebat vreodată ce mănâncă nutriționiștii?  Sau, mai bine spus, ce anume evită să consume?  Până la urmă și ei sunt oameni, suspuși greșelii și poftelor, așa că din când în când se mai delectează cu o prăjiturică sau un hamburger. Totuși, un studiu recent al cercetătorilor americani, realizat pe baza mai multor interviuri luate unor specialiști în nutriție, a făcut un top al alimentelor pe care aceștia le consumă extrem de rar sau deloc. (iar acest lucru ar trebui să-l facem, desigur, și noi).

  1. Pâine albăpaine alba

 Înainte de a fi măcinat, grâul din care se face pâinea albă a fost rafinat, asftel că nutrienții importanți (inclusiv tărâțele bogate în fibre),  au fost îndepărtați, pentru a se putea prelungi termenul de valabilitate al produsului.  Practic, pâinea albă ajunge să conțină doar calorii goale, fără acele beneficii pe care le aduce organismului pâinea din făină integrală.

  1. Dressingurile pentru salate din comerțdressing salate

Majoritatea acestor sosuri, prezentate în sticle cu design atrăgător și etichete colorate, conțin zahăr și multe grăsimi, sodiu și conservanți. Tocmai de aceea, nutriționiștii recomandă dressingurile preparate acasă, din ingrediente naturale.

  1. Gustările fără gluten 

gustari fara glutenDacă nu ați fost diagnosticați cu alergie la gluten, atunci ar fi bine să evitați aceste produse.  Glutenul este o mixtură de proteine care se găsește în mod natural în grâu, orz, secară, și este responsabil pentru textura minunată a produselor de patiserie. Atunci când glutenul este eliminat din alimente, se adaugă alte ingrediente, de origine dubioasă, pentru a suplini rolul acestuia, iar gustările obținute astfel nu sunt deloc o opțiune mai sănătoasă.

  1. Fulgi de ovăz instantovaz

Sigur că ovăzul este considerat una dintre cele mai sănătoase opțiuni pentru micul dejun, însă există unele excepții. Pungile cu ovâz instant pot fi o capcană, deoarece conțin, de cele mai multe ori, zahăr și arome artificiale. De asemenea, multe sortimente de cereale uscate ar trebui evitate, deoarece au un conținut ridicat de zahăr. Dacă țineți la silueta voastră, atunci când alegeți cereale uscate, urmați regula: 5 grame de fibre, 5 grame de proteine, și mai puțin de 10 de grame de zahăr. (găsiți valorile pe pachet).

  1. Unt de arahide cu conținut scăzut de grăsimiunt de arahide

Anumite produse alimentare au în mod natural un conținut mai ridicat de grăsime și ar trebui consumate ca atare. Untul de arahide este un astfel de aliment, iar varianta light poate conție mult amidon, mai nociv decât grăsimile sănătoase de care organismul are nevoie, într-o anumită proporție.

      6. Carnea procesată Toate mezelurile care ne fac cu ochiul în galantare conțin sodiu și conservanți (nitrit sau nitrat de sodiu). De asemenea, amestecurile gen parizer, crenwurst,  sunt adeseori realizate din carne de calitate inferioară.

  1. Băuturile pentru sportivibauturi pentru sportivi

Acestea au fost create special pentru sportivii care au antrenamente de performanță, în niciun caz pentru persoanele obișnuite, care abia reușesc să ajungă de trei ori pe săptămână la sală și, cu atât mai puțin, pentru cei care nu fac deloc mișcare.  Aceste băuturi pot conține mult zahăr și trebuie consumate cu moderație chiar și de sportivii de performanță.

  1. Sucurile acidulatesucuri acidulate

Și acestea au multe calorii și nu oferă niciun beneficiu nutritiv.  Nici măcar variantele fără zahăr nu sunt de luat în calcul, deoarece conțin îndulcitori artificiali.

  1. Lapte sau iaurt cu fructeiaurt cu fructe

 Laptele și iaurtul sunt benefice pentru organism, deoarece oferă o gamă largă de substanțe nutritive, cum ar fi vitaminele A, D, B6, B12, proteine și zahăr natural. Dacă ați cumpărat lapte cu arome, cum ar fi ciocolată, căpșuni sau vanilie, acestea conțin mult zahăr și arome sintetice.  Este mult mai sănătos să adăugați voi fructe proaspete în variantele clasice de lapte sau iaurt.

  1. Rondele de orez expandatrondele de orez

Chiar dacă ai trăit mereu cu impresia că acestea sunt indicate într-o dietă, nutriționiștii nu le recomandă, deoarece au un indice glicemic ridicat, fapt care determină creșterea nivelului de zahăr din organism de fiecare dată când sunt consumate, reprezentând un pericol pentru sănătate.