Sănătate

Ce simptome anunță apropierea menopauzei și cum puteți trece mai ușor prin această schimbare majoră– partea a II-a

Am scris în urmă cu câteva zile un articol despre menopauză – ce înseamnă și ce simptome anunță apropierea ei (găsiți materialul aici).

În materialul de astăzi ne vom ocupa de remediile la care putem apela, pentru a ameliora cât mai mult posibil simptomele asociate menopauzei.

Înainte de orice, femeile care se apropie de această perioadă, sau care sunt deja la menopauză, trebuie să conștientizeze importanța schimbării stilului de viață. Acum, mai mult ca oricând, trebuie să se concentreze pe o alimentație sănătoasă, bogată în calciu, vitamine și minerale și, foarte important, trebuie să facă mișcare fizică!

Așadar, consumați în mod regulat: broccoli, varză roșie, varză kale, nuci, semințe, fasole boabe, avocado, soia nemodificată genetic (este foarte importantp, deoarece conține un fitoestrogen care poate ajuta la echilibrarea hormonilor), somon, sardine, macrou, hamsii – care conțin Omega-3 – uleiuri presate la rece, probiotice și… apă! Este absolut necesar ca în această perioadă să vă hidratați suficient.

O parte dintre femei apelează la administrarea unei terapii de subtituție și iau, la recomandarea medicului, desigur, medicamente care ajută la echilibrarea hormonală  și la ameliorarea simptomelor neplăcute asociate menopauzei. Cele care nu vor să urmeze, însă, un asemenea tratament, mai ales că există voci care afirmă că este destul de riscant și poate duce la apariția unor boli grave, precum cancerul, pot apela la ajutorul remedii naturiste. Iată cîteva recomandări:

Valeriana.  Ajută mult,  mai ales în cazul în care suferiți de insomnie, sau anxietate.

Lemnul dulce. Este o sursă bogată de fitoestrogen, care are aproape același efect ca estrogenul secretat de ovare.  Tinctura de lemn dulce ameliorează bufeurile, transpirația abundentă, stările de iritare și ajută la prevenirea osteoporozei.

Sunătoarea. Ca și valeriana, este recomandată în stări de anxietate.

Coada șoricelului. Dacă beți două cești de ceai din această plantă, veți observa o diminuare considerabilă a simptomelor associate menopauzei.

Salvia. Normalizează activitatea endocrină  și reglează temperatura corpului, astfel că poate fi consumată cu succes împotriva bufeurilor. De asemenea, salvia are un efect detoxifiant și împiedică retenția de apă în organism.

Brânca ursului. Este utilă în special în cazul celor cu menopauză precoce.

Tinctura de mărar. Este o sursă naturală de estrogen, însă, mare atenție, este contraindicată femeilor care au avut cancer la sân, sau sunt predispuse genetic să facă această boală (au avut rude apropiate cu cancer la sân).

 

V-ar putea interesa și:

Femeile aflate la menopauză pot deveni mame. Procedura, implementată în curând în România

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.