Sănătate

Cinci recomandări care vă ajută să faceți față cu brio anotimpului rece

Iarna poate avea, fără doar și poate, frumusețea ei, dar aduce și multe neplăceri. Este anotimpul care ne supune organismul la cele mai grele încercări – viruși aducători de viroze și gripe, schimbări bruște de temperatură, etc. Dacă vrem să rămânem sănătoase și să facem față cu brio frigului, trebuie să purtăm, desigur,  haine călduroase, dar, mai ales,  să avem grijă de sistemul nostru imunitar. Dacă acesta este slăbit, vom avea parte de o senzație permanentă de letargie și de tot felul de afecțiuni de sezon. Și atunci, nu e mai bine să previi, decât să tratezi? Sigur că e mai bine. Iată ce trebuie să faci pentru asta:

 

  1. Mănâncă echilibrat – în această perioadă a anului, mai mult decât oricând, trebuie să ai grijă să nu-ți privezi corpul de nutrienți esențiali – vitaminele A, C. D, E, minerale, sau Omega 3. Asta înseamnă să te axezi pe consumul a cât mai multe legume și fructe proaspete, cereale integrale, nuci și semințe.
  2. Vitamina C – este, poate, cea mai importantă vitamină în sezonul rece, așa că trebuie să consumi mai multe citrice. Vitamina C ajută la întărirea sistemului imunitar și ridică nivelul nostru de energie, astfel încât să putem înfrunta fără probleme vremea neprietenoasă.
  3. Mirodenii și ierburi aromatice – folosește-le din belșug ca să dai gust preparatelor. Ceapă, usturoi, curry, turmeric, piper de cayenne, ghimbir, etc. – toate acestea te vor ajuta să învingi mai ușor infecțiile din organism și să ții bolile la distanță.
  4. Probiotice – sunt microorganisme care ajută la anihilarea bacteriilor nocive din organism. Le găsești în chefir, iaurt, sau sub formă de suplimente în farmacii.
  5. Sport – poate că iarna nu ne îmbie prea tare la sporturi în aer liber, deși n-ar trebui să fie așa. Dacă vă este, totuși,  groază să ieșiți la alergat, puteți și trebuie să faceți mișcare în confortul propriului cămin – yoga, Pilates, cardio, HIIT, dans – orice tip de sport care vă face plăcere. Nu ar trebui să neglijați acest capitol, pentru că întărește sistemul imunitar, îmbunătățește calitatea somnului, vă umple de energie și vă ajută să aveți un organism mai puternic.

V-ar putea interesa și:

Combate răcelile cu sardine, ciuperci, sau ghimbir! Află ce alte alimente ne ajută să scăpăm de bolile de sezon

Vrei mai multă energie? Alimente care îţi pot face ziua mai dinamică       

 

Publicitate