Vedete

Cine și de ce își face selfie? Studiu realizat de cercetătorii americani

V-ați întrebat vreodată de ce iși fac oamenii selfie? Surprinzător sau nu, dar NU este vorba (doar) despre narcisism, afirmă un nou studiu al cercetătorilor americani de la Universitatea Brigham Young.  După numeroase interviuri și sondaje pe diferite categorii de utilizatori ai rețelelor de socializare, cercetătorii au identificat trei categorii de persoane care împart cu generozitate autoportrete digitale: cei care au nevoie permanentă de comunicare și atenție, cei care vor să trezească interesul asupra unui proiect de-al lor sau asupra unui eveniment important la care sunt părtași și unele vedete, mai mult sau mai puțin autentice,   care au tendința de a-și expune întreaga viață mediului public.

În prima categorie sunt acei oameni simpli care își doresc să comunice cu cei din mediul lor virtual și să-și informeze în permanență anturajul (familie, prieteni, cunoștințe), despre lucrurile mai mult sau mai puțin importante din viața lor.  Prin acest demers, au impresia că existența lor capătă o mai mare importanță.

Pe de altă parte, cei din a doua categorie (bloggeri, jurnaliști, oameni de știință, etc.) consideră că selfie-ul este un instrument prin care pot să promoveze evenimente importante.  Aceștia își doresc ca fotografiile lor să fie apreciate, dar sunt interesați mai degrabă de feedback și oportunitățile care derivă din acest lucru. De exemplu, astronautul Scott Kelley, care a postat mai multe selfie-uri din spațiu, ca să puncteze momente importante din misiunea la care participa, este un bun exemplu care ilustrează a doua categorie menționată în studiu.scott kelley

Și, în sfârșit,  există vedetele sau mai bine zis pseudovedetele care lucrează intens la imaginea lor, pe care și-o doresc cât mai pozitivă cu putință  și pentru care reacțiile fanilor se traduc în… bani.  Exemplul clasic? Ați ghicit: clanul Kardashian.<> at SiriusXM Studios on August 11, 2014 in New York City.

Firește, nu toată lumea se va încadra perfect într-una din cele trei categorii.  Poate ar trebui ca fiecare dintre noi să se gândească bine ce anume îl determină să posteze un selfie în mediul virtual și astfel va afla, poate, mai multe despre el însuși.  Studiul  nu a fost menit să facă predicții sau recomandări cu privire la persoane în funcție de tipul lor selfie, dar autorii spun că pune bazele unor proiecte mai mari de cercetare.
De  exemplu, rezultatele ar putea fi folosite pentru a explora efectele sociale, economice și psihologice pe care le implică un selfie.selfie2 În cele din urmă, a înțelege de ce oamenii  își fac selfie-uri,  ar putea ajuta cercetătorii să stabilească mai bine cum aceste instantanee ne pot modela starea de spirit, gândurile sau viața.
Iar într-o lume în care mass-media digitală este atât de prezentă, acest lucru ar fi important.  Cât de mult ne influențează reacțiile celor din mediul virtual la selfie-urile noastre? E totuna dacă primim 100 sau 500 de aprecieri? Ne schimbă cu ceva motivațiile, bună dispoziție, ne ajută să descoperim mai ușor cine suntem cu adevărat, ne va îmbunătăți în vreun fel relațiile, ne va crește stima de sine?  La aceste întrebări își propun cercetătorii să obțină răspunsuri în viitor.  (articol Health.com)

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu