Food&Drinks

Combinații surprinzătoare de alimente care ne pot afecta sănătatea. La unele chiar nu vă așteptați!

Unii oameni preferă mâncărurile foarte simple; alții, în schimb, adoră complexitatea și gustul mai multor combinații de ingrediente. Unele asocieri de alimente consumate foarte des, în aparență inofensive, pot duce însă la tulburări digestive și vă pot chiar îmbolnăvi. Iată câteva combinații pe care ar trebui să le evitați, dacă nu vreți să vă simțiți rău:

  1. Sandwich-uri cu brânză și cafea. O mulțime de persoane își încep în acest fel diminețile, mai ales că pare o variantă rapidă pentru micul dejun, când ești în criză de timp. Ce nu știați, însă, este că asocierea brânzei din sandwich cu cafea anulează toate beneficiile pe care brânza le aduce organismului. Așadar, consumați-le separat, sau înlocuiți cafeaua cu o ceașcă de ceai verde.
  2. Roșii și castraveți. Aceste două legume sunt asociate foarte des în salate, mai ales vara. Veți găsi această combinație alimentară în mai toate restaurantele. Ei bine, ultimele cercetări arată că nu este atât de sănătoasă cum credeam și că asocierea celor două alimente duce la perturbarea proceselor biochimice din organism, iar vitaminele pe care le conțin nu vor fi digerate așa cum trebuie.
  3. Cartofi cu carne. Da, e greu să le spui gurmanzilor să nu asocieze o friptură suculentă cu un piure de cartofi fin și delicios. Dar, pe lângă faptul că asocierea celor două alimente nu este benefică pentru siluetă, ea produce și tulburări digestive, precum: arsuri la stomac, reflux gastric, balonare și multe altele. Combinarea amidonului cu proteine are, spun oamenii de știință, acest efect negativ. În schimb, puteți asocia liniștiți carnea cu legume, preparate la abur, sau la cuptor.
  4. Pastele și carnea tocată. Da, știm: adorați spaghetele Bolognese, ca alte câteva milioane de oameni din întreaga lume, dar acestea nu sunt foarte sănătoase. Motivul? Același ca în cazul asocierii dintre cartofi și carne. Combinația este periculoasă în special pentru persoanele care suferă de diabet. Alegeți, ca variantă sănătoasă, pastele din grâu dur sau făină integrală și consumați-le cu sosuri din legume.
  5. Berea cu alune. Nu există, probabil, terasă, unde să nu găsiți asociate aceste două alimente, care merg, de altfel, de minune împreună. La gust ne referim, pentru că din punctul de vedere al sănătății, lucrurile stau pe dos. Alimentele exagerat de sărate (cum sunt alunele) sunt nesănătoase și consumate simple, deoarece duc la deshidratare. Deshidratarea vă face sete, iar setea vă face să consumați mult mai multă bere decât ar fi sănătos și așa veți face ceea ce se cheamă “burtă de bere”.
  6. Laptele cu banane. Este iarăși o combinație foarte des întâlnită, mai ales de persoanele care adoră să bea milkshake-uri sau smoothie-uri. Sportivii, în special, consumă foarte des această combinație, pentru că e ușor de preparat, gustoasă și hrănitoare. Totuși, nu este chiar atât de sănătoasă, deoarece perturbă activitatea sistemului digestiv și poate afecta calitatea somnului. Încercați, așadar, pe cât posibil, să consumați separat cele două alimente.

V-ar putea interesa și:

9 beneficii surprinzătoare ale ouălor de prepeliță

Mâncați prea sărat? Cum scăpați de această dependență

 

 

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate