Diete

Cum să slăbești rapid cu schimbări simple în dietă! Una dintre ele presupune consumul de… ciocolată!

Dacă doriți să slăbiți câteva kilograme, însă nu sunteți adeptele unor diete prea riguroase și complicate, atunci trebuie să citiți acest articol. Cu doar patru schimbări simple în dieta voastră zilnică puteți să pierdeți rapid în greutate.

  1.  Obișnuiți-vă să consumați legume la fiecare masă, chiar și la micul dejun. Cantitatea sugerată: o grămăjoară de mărimea pumnului strâns. Legumele au un conținut scăzut de calorii, sunt bogate în substanțe nutritive, fibre și apă. Astfel, cu timpul, o să vă obișnuiți să consumați mai puțin din celelalte alimente care alcătuiesc masa voastră obișnuită.  Exemplu: la micul dejun puteţi adăuga, lângă omleta voastră preferată, câteva legume tocate (spanac, roșii, ciuperci, ardei; de asemenea, adăugați și fructe proaspete. La prânz consumați neapărat o salată, iar seara încercați să mâncați proteine slabe, alături de legume fierte la abur sau gratinate.
  2. În cazul în care vă începeți ziua cu o cafea, atunci încercați să vă limitați la o singură ceașcă pe zi, preferabil neîndulcită. Apoi, treceți la apă (ideal ar fi să beți în fiecare dimineață măcar o cană de apă călduță în care ați stors o lămâie)  sau ceaiuri bogate în antioxidanți, neîndulcite, pe care puteți să le consumați calde sau reci. lichideBeți cel puțin 1 l și jumătate de lichide, în care puteți adăuga pentru gust mentă proaspătă, busuioc sau rădăcină de ghimbir.  Renunțați definitiv la  băuturile carbogazoase, iar cu șase ore înainte de culcare nu mai consumați nimic care să conțină cofeină. De asemenea, încercați să nu mai beți lichide deloc cu câteva ore înainte de a merge la culcare, pentru a evita excursiile la toaletă în timpul nopții.  Astfel, o să vă imbunătățiți și calitatea somnului.
  3. Încercați să reduceți cât mai mult numărul gustărilor dintre mese. gustari sanatoaseRecurgeți la aceste gustări doar atunci când simțiți că vă este cu adevărat foame (și nu din plictiseală, sau din nevoia complusivă de a ciuguli câte ceva în anumite momente ale zilei, cum ar fi privitul la televizor).
    De asemenea, puteți recurge la o gustare, atunci când distanța între mesele principale este foarte mare (ex: dacă ați servit masa de prânz la ora 13, iar cina nu o puteți lua mai devreme de ora 19, atunci puteți apela la o gustare).  Renunțați la chipsuri sau batoane energizante și înlocuiți-le cu legume crude (morcovi, ardei gras roșii, castravete, asociate cu hummus sau boabe de năut), sau o mână de nuci și semințe.
  4. Potoliți-vă pofta de dulce cu… ciocolată neagră. ciocolata neagraVă puteți bucura de câteva pătrățele de ciocolată de cea mai bună calitate (asta înseamnă că trebuie să conțină cel puțin 70% cacao). Cercetările au demonstrat că cei care consumă zilnic puțină ciocolată neagră, își pierd în timp pofta de dulciuri și alimente foarte sărate.