Fitness

De ce nu trebuie să fugă femeile de antrenamentele cu greutăți?

Acest  material se adresează în special cititoarelor noastre care fac sport sau intenționează să se apuce de mișcare fizică. Am stat de vorbă cu mai mulți antrenori de fitness, ca să răspundem la întrebarea care le obsedează pe cele care vor să își tonifieze musculatura, fără să ajungă să arate ca un bărbat! Așadar: trebuie evitate antrenamentele cu greutăți? Ei bine, răspunsul dat în unanimitate de specialiști este: categoric NU! În cele ce urmează, vom afla de ce.

În primul rând, femeile nu sunt genetic construite astfel încât să devină musculoase, pentru simplul motiv că ele nu au acel hormon responsabil cu creșterea masei musculare, care se numește testosteron. O să spuneți că ați văzut câteva culturiste care ne contrazic, însă acele excepții fac antrenamente istovitoare și țintite, ani de zile, au o alimentație specială, care include și anumite suplimente ce le ajută să își dezvolte musculatura.  Odată lămurit acest aspect, trebuie să știți că antrenamentele cu greutăți au o serie de beneficii!

  1. Îmbunătățesc densitatea osoasă. Iar acest lucru este foarte important la femei, care sunt predispuse la osteoporoză. Odată cu înaintarea în vârstă, densitatea osoasă scade vertiginos, iar acest lucru duce la oase fragile, care se pot fractura foarte ușor. Și nu ne dorim asta, nu?
  2. Vă ajută să vă construiți mușchi supli, tonifiați, care vor înlocui treptat depozitele inestetice de grăsime. Cu alte cuvinte, veți deveni mai dense, mai puternice, chiar dacă rămâneți la acceași greutate.
  3. Accelerează metabolismul, iar acesta este, poate, cel mai important beneficiu pe care îl aduc antrenamentele cu greutăți. Asta înseamnă că veți scăpa mai repede de grăsimea nedorită.
  4. Antrenamentele cu greutăți nu sunt la fel de plictisitoare ca celelalte tipuri de mișcare fizică. Oricât de mult v-ați obișnuit să pedalați pe bicicletă, sau să faceți yoga, trebuie să recunoașteți că uneori vă plictisiți. Ei bine, antrenamentele cu greutăți, care au diferite scopuri, grade de intensitate sau număr de repetări, au menirea să rupă această rutină.
  5. Antrenamente mai scurte. Ați auzit bine, dacă folosiți mai des greutățile (sau să vă folosiți mai des greutatea propriului corp atunci când vă antrenați), puteți să vă scurtați durata antrenamentelor, pentru că acestea vor fi mult mai intense.  Nu numai că veți arde mai multe calorii într-un timp mai scurt, dar corpul vostru va continua să ardă calorii și în orele următoare antrenamentului.
  6. Măresc capacitatea de concentrare. Dacă, să zicem, atunci când stați pe bicicletă (pardon, pedalați), vă uitați distrase la televizor, sau vă lăsați gândurile să fugă în cine știe ce direcții, atunci când folosiți greutăți trebuie să vă focusați pe ceea ce faceți – poziție, respirație, etc.
  7. Sunt eficiente pentru acele persoane care au probleme cu diferite asimetrii ale corpului. Există multe femei care au, de pildă, partea superioară a corpului nedezvoltată, comparativ cu cea inferioară. Ei bine, acest lucru se poate rezolva antrenând mai intens  zonele deficitare.
  8. Vă permit mai multe zile de pauză. Atunci când vă antrenați cu greutăți, trebuie să le lăsați mușchilor timp să se refacă, așa că zilele de repaus sunt chiar indicate. Asta le va spori confortul psihic acelor persoane care sunt terorizate de ideea că trebuie să facă zilnic sport, ca să obțină rezultate vizibile.

Nu vă găndiți că trebuie neapărat să mergeți la sală, ca să faceți astfel de antrenamente. Puteți să vă folosiți greutatea propriului corp (flotări, scândură, genuflexiuni, etc.) și să vă cumpărați niște gantere de greutăți diferite, care nu o să vă ocupe prea mult spațiu în casă. Spor la treabă!

 

Pilates, una dintre cele mai vechi și mai plăcute metode a face mișcare

Nu ai timp de mers la sală? Ce exerciţii fizice poţi face la birou