Diete

Dieta Buddha – cum pierdeți în greutate ajutându-vă de înțelepciunea antică și știința modernă.

Buddha

Ideea principală a acestei diete este să țineți cont de..  timp. Există unele studii care au demonstrat că dietele cu restricții de timp sunt extrem de eficiente pentru pierderea în greutate.  Așadar, pentru a începe acest regim, tot ce vă trebuie este un ceas, un cântar, o minte deschisă și puterea de a vă înfrâna pofta de a mânca seara, după o anumită oră.
Conceptul este simplu: în loc să vă îngrijorați în legătură cu ce sau cât mâncați, dieta vă cere să vă concentrați pe când mâncați, și de a micșora treptat fereastra în care luați mesele zilnice. De exemplu, dacă ați început cu micul dejun la ora 9, la început serviți cina la ora 20 (timp de două săptămâni), apoi reduceți treptat intervalul, până când ajungeți să nu mai consumați nimic după ora 18. Sigur, la început va fi foarte greu să faceți o pauză atât de lungă, până a doua zi dimineață la ora 9, însă treptat, corpul va începe să se obișnuiască cu acest post intermitent.

Iată care sunt principiile acestei diete:

  1. Cântăriți-vă în fiecare dimineață. Numai astfel veți ști în permanență ce se întâmplă cu corpul vostru și puteți stabili ce funcționează și ce nu.
  2. Mâncați ceea ce vă place. Sună bine, însă nu trebuie să facem, totuși excese; trebuie evitate produsele fast-food, prăjelile, prea multă pâine sau dulciuri. În plus, trebuie notate zilnic toate alimentele consumate la fiecare masă, pentru a putea să le alegeți în timp pe acelea care ați observant că vă fac să vă simțiți bine și a le elimina pe cele care vă fac rău.
  3. Puteți să vă permiteți o zi pe săptămână de răsfăț, în care să mâncați tot ceea ce vă place. Astfel, cred susținătorii dietei Buddha, puteți stimula metabolismul.
  4. Faceți sport dimineața. Un alt studiu a arătat că cei care fac mișcare fizică dimineața, pe stomacul gol, ard cu 25% mai multe calorii zilnic decât cei care se antrenează după ce au mâncat. Un procent deloc de neglijat, nu?
  5. Mâncați responsabil. Imediat ce simțiți că începeți să vă săturați, opriți-vă, chiar dacă mai aveți alimente în farfurie. Ideea este să consumați porții cât mai mici.

Reușita acestei diete constă în a începe să îți cunoști corpul, să îi oferi doar acele alimente care îi fac bine, care îți dau energie și care te pot ajuta să  atingi greutatea optimă,  să alegi întotdeauna cumpătarea și nu lăcomia.  Nu este o dietă fulger, care promite rezultate imediate și spectaculoase, însă adepții regimului Buddha spun că schimbările care se vor produce, vor fi pentru totdeauna.