Diete

Dieta Crono sau “dieta după ceas”!  Cum, ce se mănâncă și,  mai ales, când?

Sunteți în căutarea unei diete mai îngăduitoare, ca să spunem așa și nu știți pe care să o alegeți? Încercați dieta Crono, numită și dieta după ceas.  Urmând acest regim, ar trebui să pierdeți cam 5-7 kilograme în două săptămâni, respectând principiile unei alimentații sănătoase și echilibrate și fără chinuitoarea senzație de foame pe care o simțiți când urmați alte diete, mai drastice. Aspectul cel mai important la această dietă este faptul că îți permite să mănânci majoritatea alimentelor, cu condiția să respecți cu strictețe orele de masă. Cel care a creat dieta, Simon Delabos, a formulat următorul principiu: “corpul uman funcționează într-un anumit ritm de care trebuie să ținem seama”.bucatarul tv

Dieta Crono îmbină ceea ce trebuie să mâncăm,  cu momentele în care trebuie să mâncăm. Doar în anumite momente ale zilei corpul secretă mai multe tipuri de enzime și hormoni care ajută la arderea mai rapidă a nutrienților, în loc să îi depună ca grăsimi. Faptul că avem voie să mâncăm aproape de toate la anumite ore, nu înseamnă totuși să exagerăm. Porțiile trebuie să fie moderate! De altfel, așa am putea caracteriza un stil de viață sănătos –  prin moderație!  Mănâncă moderat, corect, după un anume plan, fă mișcare și bea apă. Aceasta este rețeta unei siluete frumoase și a unui organism sănătos!

Majoritatea dietelor limitează mult opțiunile alimentare, restrângând numărul caloriilor sau limitând câțiva nutrienți: carbohidrați, proteine, grăsimi. În dieta Crono trebuie să ții cont doar de… cronologie! Poți mânca aproape orice dacă respecți cu strictețe orele când trebuie să te hrănești. Trebuie să renunți doar la desert.

Mic dejun
Micul dejun trebuie luat în jurul orei 9:00 și trebuie să conțină grăsimi, zaharoză sau carbohidrați. Exemple de alimente permise: iaurt, brânză, lapte și cereale sau pâine prăjită cu unt. În cazul în care mănânci ouă, nu trebuie să le combini cu alimente care conțin carbohidrați.

 Prânz
În această dietă, prânzul reprezintă masa cea mai importantă. Trebuie să fie consistent și luat în jurul orei 13:00. Astfel, prânzul trebuie să conțină mulți carbohidrați: paste, orez, mazăre ori supă de legume, dar și carne slabă.  E de reținut faptul că este foarte importantă farfuria principală și se recomandă să fie evitate farfuriile „suplimentare” (cu salate, gustări etc.) și, mai ales, desertul.dieta crono4

Gustarea
Sunt permise două gustări pe zi: una la 10:30 și una la ora 16:00. Gustarea de dimineață înseamnă un singur fel de fructe (de exemplu, un măr) sau puțină ciocolată (preferabil, o bucată de ciocolată neagră). Nu trece peste această gustare dulce! Corpul tău are nevoie de zahăr să păstreze ridicat nivelul de energie.dieta crono2

Cina
Cina ar trebui luată la ora 18:00. Sub nici o formă nu trebuie să mai mănânci vreo gustare după această masă. Permite alimentelor să aibă timp pentru a fi digerate înainte de somn. Bazată pe proteine, cina trebuie să fie ușoară: pui la grătar cu puțină salată, pește prăjit cu legume fierte sau alte astfel de preparate.dieta crono3

Dacă orele fixe te încurcă, poţi încerca dieta japoneză, dieta ketogenică, dieta mediteraneeană sau alte diete.