Diete

Dieta Hipocalorică – un regim versatil

Dieta hipocalorică este un regim versatil, care poate fi drastic, dacă îţi doreşti rezultate rapide şi spectaculoase, sau poate fi lent, dar mult mai sănătos. Mai exact, poţi să optezi pentru consumul unui număr mic de calorii zilnic (dar nu mai puţin de 1200-1300 de calorii), caz în care poţi slăbi între 2 şi 4 kilograme pe săptămână, sau poţi consuma un număr moderat de calorii (1500-1600 de calorii pe zi), iar nutriţioniştii spun că vei scăpa de aproximativ 1 kg pe săptămână, dar vei elimina riscul unor carenţe nutriţionale.

Iată câteva reguli ale dietei hipocalorice:

  • În nicun caz nu trebuie să te înfometezi şi să scazi numărul zilnic de calorii sub 1200, pentru că atunci există riscuri mari să te confrunţi cu probleme de sănătate ca: oboseală, anemie, scăderea puterii de concentrare, lipsă de energie, nervozitate.
  • Mesele trebuie luate la ore fixe şi în cantităţi mici
  • Între mese nu trebuie luate decât două gustări mici
  • Grăsimile şi carbohidraţii sunt permise în cantităţi foarte mici (nutriţioniştii recomandă să luaţi grăsimile din nuci, migdale, ulei de măsline şi avocado, iar carbohidraţii din pâine integrală, orez brun, cereale integrale şi legume)

dieta-hipocalorica2

ALIMENTE PERMISE:  peştele, puiul fără piele, muşchiul file, lactatele slabe, legumele şi fructele proaspete, cerealele integrale, supele de legume. În cantităţi moderate, puteţi consuma: fasole, cartofi, paste integrale, pâine integrală, ouă, orez şi sucuri naturale de fructe.

ALIMENTE PERMISE PENTRU GUSTĂRI: un iaurt mic cu puţine grăsimi, un măr, o portocală, o banană, 2-3 nuci, 2 pătrăţele de ciocolată neagră, 3-4 migdale, câteva seminţe de floarea soarelui.

Iată trei exemple de meniuri zilnice, care nu depăşesc 1300 de calorii.

MENIU 1

Mic-dejun: un bol mic de lapte (150 ml) cu cereale integrale fără zaharuri, un suc de portocale proaspăt, o cafea neagră

Gustare: un iaurt mic, degresat

Prânz:  2 felii de pâine din grâu integral; o salată cu ton (2 roşii, 1 castravete mediu,  3 frunze de salată verde mai mărişoare, o conservă de ton în suc propriu, puţin ulei de măsline, zeamă de lămâie)
Gustare: o banană medie
Cina: piept de pui la grătar (100 g) cu garnitură de legume (fasole verde, mazăre, conopidă, morcov) congelate fierte (cu puţină sare şi un strop de ulei de măsline) (150 g)

MENIU 2dieta-hipocalorica3

Mic dejun – 50 g pâine graham ; 2 ouă medii fierte; o cafea neagră mica/un ceai verde
Gustare: 1 banană
Prânz: 100 g muşchi de  porc la grătar + 100 g orez fiert
Gustare: o portocală
Cina: 100 g mămăligă + 100 g brânză vaci + un ou fiert

MENIU 3

Mic dejun: 2 cremwursti pui sau curcan + o roșie; o cafea/ceai verde
Gustare: 20 g ciocolată amară
Prânz: 200 g amestec legume mediteraneene (congelate) + 150 g cotlet de porc la grătar
Gustare: 100 g mango + 1 portocală medie + 1 măr verde
Cina: 100 g paste integrale + sos roșii cu busuioc și oregano + un pahar de vin roșu secdieta-hipocalorica4

Publicitate