Diete

Dieta Okinawa – ce este și cum ne poate prelungi viața

Dieta mediteraneană (sănătate şi viaţă lungă) dieta ketogenică (mănânci grăsimi şi slăbeşti) dieta Atkins (regim sărac în carbohidraţi) – sunt doar câteva dintre cele mai populare regimuri de slăbire din lume, despre care am vorbit și noi pe larg pe acest site. Sigur că fiecare dintre acestea ne promite că vom avea silueta la care visăm. Însă,  când vine vorba despre sănătate și longevitate, există o dietă pe care cercetătorii o menționează foarte des: Okinawa.

Ce este dieta Okinawa?

Dieta Okinawa este numită așa după cea mai mare dintre insulele Ryukyu din Japonia. Ei bine, pe acest tărâm magic, oamenii trăiesc foarte mult timp.  De pildă, dacă în Statele Unite ale Americii speranța medie de viață este de aproape 79 de ani, iar în Japonia 84, locuitorii acestei insule trăiesc… 100 de ani!

Ce mănâncă locuitorii insulei Okinawa?

Dieta Okinawa este bogată în legume galbene, portocalii și verzi. În timp ce orezul este omniprezent  pe fiecare masă japoneză, aici localnicii îl înlocuiesc cu cartofi dulci. Carnea (inclusiv carnea de porc), laptele și fructele de mare sunt consumate în cantități extrem de mici (de două- trei ori pe săptămână), iar accentul se pune pe soia (firește, nemodificată genetic)  și legume. Nu poți vorbi despre dieta Okinawa fără a menționa hara hachi bu. Acest concept se bazează pe o învățătură confuciană care le amintește localnicilor să nu mănânce niciodată mai mult de 80% din ceea ce au în farfurie. Într-o traducere foarte liberă, ”hara hachi bu” înseamnă „mâncați până când sunteți plin opt părți din zece”. De asemenea, un alt secret al dietei Okinawa este să mănânci pe îndelete, fără să-ți impui o limită de timp.

Există însă și voci care combat această dietă, deoarece presupune, în medie, consumul a doar 1200 de calorii pe zi, mult mai puțin decât media recomandată la nivel mondial. Dar, pentru că alimentele pe care le consumă sunt bogate în nutrienți, localnicii insulei nu au probleme de sănătate.

Adepții dietei Okinawa se concentrează în special pe consumul fructelor și legumelor portocalii și galbene, care conțin caroten. Acestea reduc inflamațiile, îmbunătățesc sistemul imunitar și mențin funcțiile organismului pe măsură ce îmbătrânim.

Dieta Okinawa presupune, așa cum menționam înainte, cantități mici de carne și fructe de mare, iar acestea trebuie să fie de cea mai bună calitate.

De asemenea, trebuie limitat consumul de cereale și produse lactate. Nu putem ignora faptul că dieta Okinawa nu are aproape niciun fel de lapte sau boabe care conțin gluten. Acesta provoacă probleme digestive, inflamații și reacții alergice. Chiar și persoanele care cred că pot tolera extrem de bine glutenul descoperă că atunci când îl elimină o perioadă din alimentație, scapă de anumite probleme cum ar fi acneea sau balonarea.

 

Dieta Montignac, două etape: pierderea în greutate şi menţinerea

Dieta cu ouă fierte, sau cum poți să pierzi aproape 10 kg în două săptămâni!

Publicitate