Diete

Dieta raw vegan, sau regimul “alimentației vii”

Dieta raw vegan, sau regimul “alimentației vii”,  a câștigat tot mai mulți adepți în ultimii ani. Aceștia sunt convinși că hrana nepreparată termic le poate asigura o viață lungă și ferită de boli.  Persoanele care adoptă acest regim  vor consuma, așadar, doar alimente de origine vegetală, în stare crudă.  Singurele metode de preparare a hranei permise sunt: umezirea, extragerea sucurilor, germinarea, uscarea și deshidratarea sau măcinarea. Nu puteți să vă apucați de această dietă fără a vă procura în prealabil un blender, o râșniță și un aparat de deshidratare pentru legume și fructe.  Argumentele celor care aleg să mănânce raw vegan sunt indicele glicemic  redus al alimentelor și densitatea calorică mică  a acestora.  Acest regim le poate părea unora extrem, lipsit de gust și de diversitate, însă raw-veganii convinși au dezvoltat  rețete tot mai variate de preparate, unele cu un gust chiar asemănător cu cele gătite în mod tradițional. Practic, spun adepții acestui regim, putem mânca aproape normal, de la pâine, la prăjituri și chiar sarmale, atât doar că metoda de preparare diferă. Haideți să vedem care sunt argumentele pro și contra acestui regim.

ARGUMENTE PRO:

  • detoxifiază organismul și ajută la obținerea unei greutăți corporale ideale
  • reglează tensiunea arterială
  • are proprietăți antioxidante pentru organism
  • previne apariția cancerului de colon
  • protejează sănătatea inimii și scade riscul de infarct miocardic
  • stabilizează nivelul colesterolului din sânge
  • stimulează digestia, datorită consumului ridicat de fibre
  • întârzie procesul de îmbătrânire

ARGUMENTE CONTRA:

–  o dietă de acest tip  poate crea dezechilibre periculoase în corp,  carenţe de calciu, iod, vitamina B12 şi vitamina D,  care pot duce la anemii şi probleme neurologice; tocmai de aceea, acest regim trebuie să includă soia, quinoa, linte.

– acest regim este contraindicat copiilor, deoarece le poate afecta creșterea și dezvoltarea, dar și femeilor însărcinate sau celor care alăptează.

– unele alimente, precum sâmburii de caise, păstârnacul şi unele soiuri de fasole devin toxice pentru creier,  dacă sunt consumate în exces în stare crudă.

ALIMENTE PERMISE ÎN DIETA RAW VEGAN:

  • Fructe și legume crude
  • Nuci și semințe
  • Cereale integrale
  • Verdețuri, condimente, ierburi aromatice
  • Lapte de cocos, soia, migdale, orez
  • Germeni de lucernă, linte, broccoli, floarea soarelui, quinoa, năut, linte
  • Alge de mare
  • Uleiuri presate la rece

Indiferent că ești sau nu un adept al acestei diete, e unanim recunoscut că deserturile raw vegan simt delicioase.

CIOCOLATĂ DIN MUSLI ȘI PIERSICI

  • Müsli
  • fulgi de hrișcă germinata – 500 g
  • fulgi de grâu germinat – 500 g
  • migdale – 400 g
  • cacao raw bucățele (nibs) – 100 g
  • sirop de curmale – 350 g
  • piersici deshidratate – 200 g
  • Ciocolata
  • unt de cacao – 300 g
  • cacao raw – 50 g
  • vanilie – 3 pastai
  • miere de salcam – 3 linguri

Instructiuni:

Müsli:
-Se hidratează migdalele timp de 8 ore. Se spală bine și apoi se deshidratează până se usucă complet. Se macină mare într-o râșniță.
-Se taie piersicile in feliuţe subţiri  (se poate folosi orice fruct) şi se lasă la deshidratat pînă la uscare (aproximativ 24 de ore)
-Într-un bol mare se amestecă fulgii (eu folosesc fulgi de la firma Granovit) cu siropul de curmale, migdalele mărunţite, bucăţile de cacao şi fructele deshidratate.
-Compoziţia rezultată se aşează în strat subţire pe tăviţă deshidratorului. Se pot forma şi bare.
-Se lasă la deshidratat pînă la uscarea completă.
-Se pastrează în borcane de sticlă închise ermetic.

Ciocolată:
– Untul de cacao se topeşte  la 40 de grade (în deshidrator).
– Se adaugă în compoziţie cacao, miere şi vanilie şi se amestecă uşor.

Pciocolata-cu-musliunem Müsli în forme mari de silicon şi apoi turnăm ciocolată peste el. Dăm la rece pentru 30 de minute şi apoi tăiem în bucatele mai mici. (rețetă furnizata de RawVeganJoy.ro)

Publicitate