Diete

Dieta Whole30 vă ajută să identificați la ce alimente sunteți intolerante

Ați auzit vreodată de dieta Whole30? Probabil că nu, deoarece acest regim este popular mai ales în Statele Unite ale Americii și presupune renunțarea,  timp de 30 de zile, la alcool, zahăr, îndulcitori artificiali, cereale, lapte și leguminoase (fasole, năut, soia, etc). După acest interval, puteți readuce treptat aceste alimente în regimul vostru, cu condiția să vă urmăriți foarte atent organismul și modul în care acesta reacționează la ele.   Nutriționista americană Rachel Stockle a răspuns la câteva întrebări legate de dieta Whole30:

  1. Recomandați acest regim de slăbire? Da, însă doar anumitor persoane. Această dietă poate fi răspunsul pentru cei care nu reușesc să mănânce foarte puțin sau care au încercat tot felul de metode de slăbire și au ajuns în punctul în care sunt frustrați. În mod normal, după terminarea acestui regim, veți observa că tranzitul vostru intestinal s-a normalizat și vă simțiți mult mai energizați. Asta, firește, pe lângă pierderea în greutate.
  2. Cum funționează? Ideea este de a elimina alimentele care favorizează producerea inflamațiilor în organism (cum ar fi zahărul sau uleiurile prelucrate), acordând o atenție deosebită ingredientelor și originii produselor alimentare, în detrimental calcului gramajelor sau a caloriilor.
  3. Ce alimente sunt permise în această dietă? Cei care vor să urmeze dieta Whole30 pot consuma fructe și legume proaspete (cele uscate sunt admise doar în cantități foarte mici), ouă și proteine slabe (pește, carne de pasăre, de vită sau de porc – de preferință din surse organice), grăsimi sănătoase (ulei de măsline presat la rece, avocado, ulei de cocos), nuci, caju, macadamia, migdale și unt de migdale.
  4. Care sunt beneficiile acestei diete pentru sănătate? În primul rând, persoanele care o urmează vor descoperi că le scade treptat pofta de mâncare. În plus, vor avea un risc scăzut de inflamații sau infecții.
  5. Ce rezultate vor vedea cei care urmează dieta Whole30? În majoritatea cazurilor, rezultatele, precum scăderea în greutate, creșterea nivelului de energie și normalizarea tranzitului,  vor deveni vizibile abia după șase sau opt săptămâni.
  6. Cum reintroducem în dietă alimentele la care am renunțat? După 30 de zile, începeți să mâncați unul dintre alimentele interzise într-o cantitate mică, timp de mai multe zile la rând. În acest timp, observați cu mare atenție cum reacționează corpul. Dacă nu vă simțiți bine, renunțați din nou la acel aliment. Totul în dieta Whole30 se bazează pe o bună cunoaștere a organismului vostru și capacitatea de a observa cum reacționează la anumite alimente.
  7. Există persoane care ar trebui să evite această dietă? Ei bine, deși acest regim este perfect pentru a identifica la ce tip de alimente suntem sensibili, nu toată lumea îl poate urma. Alimentația și nutriția sunt chestiuni foarte personale și fiecare are nevoi diferite. Oricum, consultați medical înainte de a vă apuca de orice dietă, nu doar de dieta Whole30!

V-ar putea interesa și:

Dieta alcalină – ce este ea și ce vedete susțin acest regim

Vrei să arăți mai tânără și mai proaspătă? Iată ce alimente poţi să mănânci

Loading...