Fitness

Dimineața, sau seara? Care este momentul optim pentru a face mișcare fizică?

Să zicem că v-ați hotărât să vă apucați de sport la modul cel mai serios cu putință; vreți să slăbiți, sau să vă mențineți în formă – motivul contează prea puțin. În acest caz, v-ați pus, desigur, întrebarea: care este cel mai potrivit moment din zi să mă antrenez?  Să vedem ce spun experții în fitness:

  • cel mai bun moment este acela care ți se potrivește cel mai bine. Există tot felul de teorii care sunt ba pro antrenamente matinale, ba contra acestora. Până la urmă, însă, fiecare persoană trebuie să-și găsească ritmul propriu și, foarte important, timpul necesar pentru a exersa. Toți suntem oameni ocupați, cu joburi, obligații familiale și tot felul de treburi de rezolvat, așa că trebuie să jonglăm printre toate acestea, astfel încât să reușim să găsim timp  și pentru noi.  În plus,  trebuie să ținem cont de ceasul intern al corpului și de ritmurile circadiene. Vă întrebați vreodată de ce unii dintre noi sunt oameni matinali, în timp ce alții sunt mai performanți seara?  Ei bine, aceste ritmuri reglementează schimbările fizice, mentale și comportamentale într-o perioadă de 24 de ore. Deci, ești o persoană matinală sau o pasăre de noapte?

Dacă ești o persoană matinală – cercetările sugerează că persoanele care obișnuiesc să facă antrenamente dimineața sunt mai consecvente cu rutina exercițiilor fizice. Ideea este, însă, să faceți mișcare foarte devreme, înainte de orice eveniment care ar putea să vă perturbe. Cei care reușesc acest lucru își gestionează, în general, mai bine timpul pe parcursul întregii zile și sunt mai plini de energie. Dacă optați să vă faceți antrenamentul dimineața, asigurați-vă că vă oferiți un pic mai mult timp dedicat încălzirii,  pentru a vă ridica temperatura corpului și a vă pune mușchii în funcțiune.

Dacă ești o pasăre de noapte – antrenamentele după-masa sau cele târzii pot fi un mod ideal de relaxare, după o zi încărcată la birou. Unii oameni consideră că aceste antrenamente sunt mai productive și ajută la ameliorarea stresului acumulat în timpul zilei. De asemenea, spun ei, mușchii sunt mai flexibili, iar temperatura corpului ridicată, ceea ce reduce riscul de accidentări.

Indiferent când hotărâți să vă faceți rutina de mișcare fizică – dimineața, la prânz, sau seara – cea mai importantă este consecvența.

V-ar putea interesa și:

Trucuri care te ajută să te apuci de sport

Secrete de vedete – Kate Middleton se antrenează ca un sportiv de performanță, iar secretul siluetei sale este… scândura