Stil

Învață cum să devii o persoană mai optimistă

Mai țineți minte bancul cu pesimistul care spunea: “mai rău de atât nu se poate?” și cu optimistul care îi replică: “ba da, se poate?” Lăsând gluma la o parte, astăzi vom vorbi despre importanța optimismului, care, ar spune o persoană cu succes în viață, este esențial pentru gestionarea  stresului și pentru a-ți atinge obiectivele. Optimismul ne ajută să facem față schimbărilor neașteptate și dezamăgirilor inevitabile, să învățăm din greșeli și să nu ne lăsăm învinși de greutăți. Optimismul ne ajută să credem în noi înșine și în capacitatea noastră de a găsi o soluție la orice problemă.  Iată câteva moduri prin care puteți deveni o persoană mai optimistă:

  1. Concentrați-vă pe soluții, nu pe probleme. Dacă sunteți obsedat/ă de o problemă și o priviți cu multă negativitate, schimbați abordarea și întrebați-vă mai bine cum anume ați putea îmbunătăți situația, oricât de puțin, sau cum ați putea întoarce totul în favoarea voastră. Gândirea bazată pe soluții vă oferă sentimentul că puteți face lucruri concrete și vă oferă speranța că lucrurile se pot schimba în bine.
  2. Încercați să găsiți un aspect pozitiv, oricât de mic, în orice situație neplăcută, sau încercare a vieții. De pildă, dacă ți-ai propus să slăbești 20 de kilograme, bucură-te din tot sufletul dacă ai pierdut fie și o jumătate de kilogram – asta înseamnă că te miști în direcția bună.
  3. Minimizează obstacolele din calea succesului. Mai exact, încearcă să eviți cât poți ispitele, comoditatea, părerile negative ale celor din jurul tău, adică orice lucru care te frânează în atingerea obiectivului pe care ți l-ai propus.
  4. Alegeți-vă un model și încercați să faceți tot ceea ce știți sau credeți că ar face acea persoană. Când vă confruntați cu o sarcină dificilă, cu o provocare, întrebați-vă: “oare cum ar proceda X ca să se achite de această responsabilitate?”
  5. La sfârșitul fiecărei zile, faceți bilanțul lucrurilor pe care le-ați făcut bine. Această metodă, în aparență simplă, întărește optimismul. Răspunsurile se acumulează și vă ajută în cele din urmă să vă dezvoltați încrederea în sine.
  6. Încercați să vă îngrijiți cât mai bine corpul. Un organism fericit și o formă fizică bună generează gânduri și emoții pozitive. Nu puteți fi o persoană optimistă dacă nu dormiți destul, aveți puțină energie, mâncați anapoda, vă simțiți adeseori rău și nu vă simțiți bine în pielea voastră. Optmismul se cultivă și prin odihnă, o bună gestionare a stresului, o dietă sănătoasă și multă mișcare fizică.

V-ar putea interesa și:

Încrederea în sine se învață. Află cum poți deveni cea mai bună versiune a ta

Ritualuri zilnice pentru buna ta dispoziție

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.