Food&Drinks

Obrazul tânăr și subțire cu… morcovi se ține. Află care sunt beneficiile acestor rădăcinoase pentru organism

Morcovii, care se situează pe locul doi în lume într-un top al legumelor consumate (după cartof),  sunt foarte bogate în vitamina A și oferă o mulțime de beneficii pentru organism. Dacă nu știați care sunt acestea, vă spunem noi:

  1. Îmbunătățesc vederea. Morcovii sunt bogați în betacaroten, care este transformat  de organism în vitamina A, iar aceasta stimulează capacitatea ochilor de a vedea pe timp de noapte. De asemenea, betacarotenul protejează împotriva degenerării maculare și a cataractei senile.
  2. Încetinesc procesul de îmbătrânire. Nivelul ridicat de betacaroten acționează ca un antioxidant puternic, care combate efectul radicalilor liberi și încetinește îmbătrânirea celulelor.
  3. Asigură sănătatea pielii. Vitamina A și antioxidanții din morcovi protejează pielea de deteriorarea soarelui, previn ridurile premature, ameliorează acneea, uscăciunea și petele de pigmentare. Tocmai de aceea, uleiul de morcov nu ar trebui să vă lipsească din trusa de produse pentru îngrijirea tenului. Iată și o mască eficientă și ieftină pentru piele: dați un morocv prin răzătoare și amestecați-l cu puțină miere. Aplicați amestecul pe față timp de 20 de minute, apoi clătiți cu apă călduță.
  4. Previn bolile cardiace. Studiile arată că dietele bogate în carotenoide sunt asociate cu un risc mai mic de boli de inimă. Consumul regulat de morcovi reduce și nivelul de colesterol.
  5. Curăță corpul. Vitamina A ajută ficatul să elimine toxinele din organism și reduce grăsimile. De asemenea, fibrele pe care le conțin morcovii contribuie la curățarea colonului.
  6. Protejează dinții și gingiile. Morcovii ajută la îndepărtarea particulelor de alimente și stimulează producția de salivă, iar mineralele pe care le au în compoziție împiedică deteriorarea dinților.
  7. Previn accidentele vasculare cerebrale. Cel puțin asta reiese dintr-un studiu recent al cercetătorilor de la Universitatea Harvard.

În lume există mai mult de 100 de varietăți de morcovi – mai mari, mai mici, portocalii, galbeni, violet, albi, galbeni și chiar roșii. Și încă ceva: morcovul se numără printre legumele care sunt mai sănătoase dacă le consumați crude, decât gătite. Pentru mai multe informații, citiți articolul de mai jos:

Știați că există cinci legume, care sunt mai sănătoase dacă le consumați gătite, decât crude?

Roșiile – o comoară pentru sănătate. Aflați ce beneficii vă aduc dacă le consumați cu regularitate

 

 

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate