Food&Drinks

Ouăle – nocive, sau benefice? Află câte ouă poate consuma un om sănătos

Am publicat recent pe site-ul nostru un material despre o dietă cu rezultate rapide, care presupunea un consum ridicat de ouă. Unele cititoare ne-au întrebat dacă este sănătos să ții o asemenea dietă, mai ales în cazul persoanelor care suferă de unele afecțiuni. Răspunsul este,  evident,  nu! Dealtfel, am spus-o și atunci și precizăm încă o dată, că nu trebuie să te apuci de diete după ureche, fără să consulți un medic și fără să ții cont de ce afecțiuni suferi!

Totuși, multe persoane au tendința să treacă cu vederea beneficiile mari pe care le aduce consumul de ouă, oprindu-se doar la potențialele lor neajunsuri. Pentru o persoană sănătoasă, ouăle sunt chiar indicate, fiind extrem de nutritive și pline de vitamine și minerale care pot ajuta la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale.  Ele au proteine de cea mai înaltă calitate și multe grăsimi sănătoase.

Iată câteva dintre beneficiile consumului de ouă:

  1. Ouăle mențin sănătatea ochilor.   Gălbenușurile de ou conțin un nivel ridicat de antioxidanți – luteină și zeaxantină, care reduc riscul de apariție a unor probleme oculare frecvente.
  2. Vă pot ajuta să pierdeți în greutate. Și aici, nu ne referim la dieta cu ouă de care pomeneam la începutul materialului, care este un regim extrem și de scurtă durată, ci la consumul lor constant.  Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Colegiului American de Nutriție, persoanele care au mîncat regulat ouă la micul dejun au reușit să își controleze mai bine apetitul în orele următoare.  În plus, ouăle au capacitatea de a ataca grăsimea de pe abdomen.
  3. Ajută la întărirea mușchilor și a oaselor.  Ouăle sunt una dintre puținele surse naturale de vitamina D, care, asociată cu calciu, ne face oasele mai puternice  și previne osteoporoza. De asemenea, proteinele din ouă ajută la construirea unor mușchi puternici.
  4. Îmbunătățesc sănătatea creierului, datorită unui nutrient esențial numit colină. Colina este o vitamină hidrosolubilă care intervine în degradarea acizilor grași, a anumitor acizi aminați si a glucozei. Această vitamină ajută nu numai la protejarea creierului, dar poate preveni și bolile cardiace și cancerul de sân.
  5. Ouăle conțin, de asemenea, alți nutrienți care pot întârzia boala Alzheimer și demența.                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Un cuvânt despre ouă și colesterol.  Este posibil să fi auzit că ouăle sunt rele pentru persoanele care au un nivel ridicat de colesterol.  Totuși, studii recente, mai aprofundate, au demonstrat că, dimpotrivă, consumul de ouă poate avea efect benefic asupra nivelului de colesterol din sânge și chiar a nivelului trigliceridelor.                                                               Câte ouă ar trebui să mănânci în fiecare zi? Specialiștii spun că un om sănătos poate consuma până la 7 ouă pe săptămână, fără a se supune unor riscuri. Firește, însă, că lucrurile nu stau la fel în cazul celor care suferă de diabet, sau alte afecțiuni.

Dieta cu ouă fierte, sau cum poți să pierzi aproape 10 kg în două săptămâni!

Sfaturile celebrului dr. Oz plus exerciţii eficiente, reunite într-un material video de doi traineri din Cluj

 

Publicitate