Diete

Poți să mănânci carbohidrați atunci când vrei să slăbești? Ei bine, da, sunt chiar indicați!

Iată câteva sugestii de care ar trebui să ții cont, dacă vrei să pierzi kilogramele în plus:

Carbohidrații sunt esențiali, în special pentru pierderea în greutate. Carbohidrații sunt proiectați pentru a fi sursa principală  de energie a organismului vostru și aveți nevoie de ei pentru ca creierul și corpul să funcționeze perfect. Numai atunci când organismul este alimentat în mod corespunzător, poate începe să dizolve depozitele de grăsime. Lipsa carbohidraților din alimentație  poate provoca efecte nedorite: probleme de atenție, stare accentuată de oboseală,  pierderea masei musculare, încetinirea metabolismului.  Adică exact opusul a ceea ce vă doriți.

Concentrează-te mai întâi pe calorii și abia apoi pe carbohidrați. Pierderea în greutate are loc atunci când caloriile pe care le arzi  zilnic depășesc caloriile consumate,  iar alimentele specifice pe care le mănânci contează mai puțin în această ecuație simplă.  Potrivit unor studii de ultimă oră, dacă ți-ai propus, să spunem, să mănânci 1400 de calorii zilnic, atunci  60% dintre acestea ar trebui să provină din carbohidrați.  Însă nu orice carbohidrați!

Mit despre pâinea albă, spulberat. Nu e mai rea decât cea integrală

Încercați să vedeți dincolo de… pâine.  Când spunem carbohidrați, suntem tentați să ne gândim imediat la pâine albă, cartofi, orez sau paste. Ei bine, trebuie să ne schimbăm perspectiva și să ținem cont de faptul că boabele sunt doar una dintre grupele alimentare care furnizează carbohidrați de calitate.  De asemenea, vom obține glucide din legume cum ar fi broccoli, fasole verde și salată verde.

Calitatea și cantitatea contează.   Cel mai bine este să mâncați cât mai multe cereale integrale, fructe, legume, fasole și lactate cu conținut scăzut de grăsimi, însă trebuie să aveți grijă să le alegeți din surse cât mai naturale și să fie de cea mai bună calitate.  De asemenea, trebuie să fiți ceva mai atente la mărimea porțiilor, cu alte cuvinte să nu depășiți numărul  zilnic de calorii pe care vi l-ați impus ca să slăbiți.

Testul de o săptămână. Dacă până acum v-ați ferit să consumați carbohidrați și nu aveți încredere în eficiența lor, încercați să aplicați sugestiile prezentate mai sus măcar timp de o săptămână și vedeți ce se întâmplă. Ce contează până la urmă o săptămînă în plus sau în minus? Ei bine, cel mai probabil, veți constata după acest test că hainele o să vă fie mai largi, nu o să mai suferiți de foame (ca în cazul dietelor bazate exclusiv pe proteine),  iar nivelul de energie va fi mai ridicat.

Regim sărac în carbohidraţi- Dieta Atkins

Care sunt cei mai buni carbohidrați când vrei un răsfăț culinar!

Publicitate