Diete

Regim sărac în carbohidraţi- Dieta Atkins

Continuăm seria dedicată celor mai populare regimuri de slăbit din lume cu dieta Atkins, elaborată de medicul american Robert Atkins și care s-a bucurat până în urmă cu aproximativ zece ani de o popularitate imensă la nivel global. Apoi, au apărut multe teorii care desființau această dietă, promovând în schimb beneficiile unei alimentații variate.dieta-atkins3

Doctorul Atkins susține că organismal uman este capabil să ardă atât grăsimile, cât și carbohidrații pentru a produce energia necesară unei funcționări optime. El spune însă că dacă reducem semnificativ cantitatea de carbohidrați consumați, organismal trece la arderea grăsimilor, pentru a produce energie. Rezultatul acestui proces numit lipoliză este cetoza, care, potrivit aceluiași specialist, afectează producția de insulină, fapt care previne formarea unor cantități ridicate de grăsime în organism. Cu timpul, susține Robert Atkins, pofta pentru glucide va dispărea. Urmând dieta care îi poartă numele,  puteți pierde rapid în greutate și veți obține o serie de alte efecte benefice pentru organism, cum ar fi: scăderea colesterolului, prevenirea hipertensiunii și a diabetului, combaterea alergiilor și a intoleranței alimentare, tratarea bolilor cardiovasculare.robert-atkins

Ca şi în cazul dietei Dukan, regimul Atkins are la rândul său patru etape.

Etapa I sau Inducția

Această etapă trebuie urmată timp de două săptămâni, interval în care vor apărea primele efecte benefice.  Așadar, iată ce trebuie să faceți în această  primă fază:

– consumați cel puțin opt pahare de apă în fiecare zi

– serviți trei mese pe zi, care vor fi alcătuite din grăsimi și proteine – pește, ouă, găină de ţară, maioneză, ulei de măsline, floarea soarelui sau alte uleiuri vegetale, carne roșie

– în această etapă nu consumați mai mult de 20 de g de carbohidrați zilnic și nici semințe, nuci, alune

– evitați consumul de băuturi energizante (cafea, ceai) sau băuturi carbogazoase

– mâncați tărâțe de grâu, pentru prevenirea constipației

– serviți salate de legume și fructe

– nu consumați produse care conțin zahăr deoarece acestea pot conține cantități mari de carbohidrați; dealtfel, trebuie să înlocuiți zahărul cu îndulcitori artificiali

Etapa 2 – pierderea in greutate

În această a doua fază a dietei Atkins veți crește cantitatea zilnică de carbohidrați consumați cu 5 g pe săptămână.  În aceasta etapă se recomandă consumul considerabil de legume, dar pot fi adaugate și nucile, semințele sau fructele de pădure.  Atentie! Chiar dacă această etapă a dietei Atkins presupune introducerea treptată a carbohidraților în alimentație, aceștia trebuie gestionați în mod inteligent, pentru a nu reveni la vechile obiceiuri alimentare.
Alimente recomandate:

– legume: ceapă, ardei gras, broccoli, spanac, avocado                                                                                                                     – produse lactate: brânză, mozzarela;
– sucuri de fructe: lămâie;
– nuci, semințe, migdale.

Etapa 3, pre-menținerea

La această etapă este bine să treceți în momentul în care mai aveți puțin de slăbit până vă atingeți targetul propus. Dacă în etapa anterioară se pierdeau în jur de 1,5-2 kg pe săptămână, acum veți pierde doar câteva sute de grame. În această fază, aveți voie să creșteți consumul de carbohidrați cu încă 10 g pe săptămână, astfel că puteți introduce în alimentație pâinea, pastele sau orezul, firește, însă, că în cantități moderate.

Etapa 4: Menținerea

În această ultimă etapă a dietei Atkins veţi intra doar atunci când aţi atins greutatea corporală dorită. Acum puteţi consuma maximum 90 de g de carbohidraţi zilnic. Această etapă ar trebui să devină modul vostru de viaţă.

Este recomandat să vă cântăriţi în fiecare săptămână, iar în cazul în care observaţi că aţi acumulat mai mult de 2 kg, este bine să reveniţi la faza a doua a programului – scăderea în greutate şi să reduceţi, aşadar, cantitatea de carbohidraţi consumată.

Câteva recomandări ca să evitaţi creşterea în greutate:

– consumaţi doar mâncăruri preparate din produse proaspete şi nu consumaţi produse conservate care conţin zahăr şi aditivi alimentari

– feriţi-vă de produsele care conţin amidon sau făină albă

– consumaţi cafea şi alcool în cantităţi moderate

– luaţi imediat măsuri în momentul în care aţi observant că începeţi să acumulaţi din nou kilograme în plus

– încercaţi să faceţi zilnic mişcare.

Iată acum exemple de meniuri pentru toate cele patru etape ale dietei Atkins:

  1. Inducţia
    Mic-dejun: omletă cu roşii şi şuncă, avocado, mozzarela, cafea decofeinizată.
    Prânz: salată Cezar (pui fript, salată, ouă, crutoane, parmezan, ulei de măsline, muştar, usturoi, lămaie, sare şi piper).
    Cina:friptură din carne de porc,  vită, pui fără grasime, servită cu sote de legume şi o salată.
    Gustare: ţelină umplută cu cremă de brânză.
  2. Pierderea in greutate
    Mic-dejun:  2 ouă fierte, 1 roşie şi 2 felii de bacon sau muşchi file.
    Prânz: friptură de curcan cu ardei umplut cu brânză şi o salată verde.
    Cina: friptură din cotlet de porc cu varză calită şi pâine integrală.
    Gustare: seminţe de dovleac.
  3. Pre-menţinere
    Mic-dejun:o clatită cu căpşuni, fără zahăr sau sirop
    Prânz: ciorbă de fasole, o bucăţică de şuncă şi brânză cu tortilla.
    Cina: peşte fript cu piure din praz şi conopidă, salată de ridichi şi castravete.
    Gustare: 2 bucăţi de ciocolată (preferabil neagră).dieta-atkins2
  4. Menţinere
    Mic-dejun: 2 felii de pâine, urdă, omletă cu brânză (2 ouă).
    Pranz: ciorbă de legume, salată de legume cu peşte                                                                                                             Cina: friptură din pui, orez/spanac cu ciuperci, salată verde cu lămâie.                                                                     Gustare: o felie de pepene galben cu suc de lime.

Îţi recomandăm si Dieta Dukan sau te asteptam maine cu Dieta Montignac.

Loading...