Diete

Regulile de aur ale slăbirii după 40 de ani

Odată cu vârsta, vin multe lucruri: înțelepciune, o mai mare empatie, sentimentul că știți cine sunteți și… din păcate, o rotunjire vizibilă a siluetei.  După 40 de ani, este tot mai ușor să acumulați kilograme în plus și tot mai greu să scăpați de ele.

Metabolismul încetinește, nivelurile de estrogen încep să scadă dramatic, iar asta poate determina sensibilitatea la insulină, ceea ce face ca organismul să controleze tot mai greu nivelul de zahăr din sânge. De aici și nevoia presantă de a lua gustări nesănătoase – în special dulciuri și carbohidrați rafinați. Nu este, așadar, de mirare, că multe femei trecute de 40 de ani iau serios în greutate.

Dar lucrurile nu trebuie să fie așa, dacă vă doriți să fiți, în primul rând, sănătoase și, nu în ultimul rând, să rămâneți atrăgătoare în ochii celor din jurul vostru. Există câteva metode prin care puteți lupta împotriva acestor neplăceri, care vin odată cu înaintarea în vârstă:

  • Trebuie să mâncați mai puțin. Nu contează faptul că obișnuiți să consumați doar pui la grătar, broccoli și orez brun. Dacă nu vă micșorați porțiile, nu veți pierde în greutate. De pildă, dacă în general, o femeie obișnuită consumă cam 2000 de calorii/zi, ar trebui ca după 40 de ani să renunțe la 400-500 de calorii.
  • Ar trebui să vă mulțumiți cu pierderea a 0,5 kg/săptămână. Nu are rost să vă stabiliți țeluri prea ambițioase, care o să vă demoralizeze. Mai bine aveți o abordare lentă, dar durabilă, prin construirea unor obiceiuri sănătoase, care vă vor ajuta să vă mențineți o greutate stabilă pe termen lung.
  • Nu săriți peste mese, pentru că asta va da metabolismul peste cap. Este foarte important ca, după 40 de ani, să mâncați foarte des (3 mese și două gustări/zi), însă foarte puțin.
  • Faceți alte alegeri alimentare. Dacă până acum mâncați haotic și absolut orice, după 40 de ani este foarte important, așa cum spuneam mai devreme, să vă mențineți nivelul de zahăr în sânge constant. Așadar, adăugați cât mai multe proteine în dietă și reduceți cât mai mult posibil consumul carbohidraților rafinați. Într-o situație ideală, mesele voastre trebuie să arate așa:
  1. Legume și fructe – o jumătate de farfurie. Acestea sunt bogate în fibre și apă, astfel că vor umple stomacul, fără un adaos prea mare de calorii.
  2. Proteine – o porție trebuie să fie cam de dimensiunea palmei voastre. Surse ideale de proteine – ouă, iaurt grecesc, pui, pește.
  3. Carbohidrați complecși – o porție nu trebuie să depășească dimensiunea pumnului vostru închis. Cerealele integrale, fructele proaspete și vegetalele amidonoase, precum cartofii dulci, sunt alegeri foarte bune.
  4. Grăsimi sănătoase. Acestea sunt foarte bune atunci când încercați să slăbiți, cu condiția să le consumați în cantități rezonabile. Este de ajuns, de pildă, la o masă, să consumați un sfert de avocado, ori o lingură de ulei de măsline, sau două linguri de nuci și semințe.
  • Alegeți-vă cu mare grijă gustările între mese. Din păcate, după 40 de ani nu vă puteți bucura în continuare de alimentele voastre preferate, ca la 20 de ani, fără ca acest lucru să vă afecteze silueta. Așadar, fără chipsuri sau prăjiturele în fața televizorului!
  • Mișcați-vă cât mai mult. Este foarte greu să slăbiți, sau să vă mențineți greutatea constantă numai prin dietă. De aceea, este foarte important să faceți activitate fizică – mergeți mult pe jos, alergați, faceți yoga, Pilates și nu vă feriți de antrenamentele de tip HIIT. Numai așa vă veți putea păstra masa musculară și veți arde mai multe calorii.

V-ar putea interesa și:

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

Suferiți de dureri de cap cauzate de dezechilibre hormonale? Iată ce puteți face

Loading...