Sănătate

Relația între mâncare și un somn odihnitor. Nouă alimente care te ajută să dormi mai bine

V-ați pus vreodată întrebarea cât de important este ceea ce mâncăm la cină pentru a avea un somn liniștit și odihnitor? Numeroase studii au demonstrat că există alimente care ne pot ajuta să ne odihnim mai bine, în timp ce altele ne produc insomnii.  În primul rând, toți specialiștii sunt de acord cu faptul că cina trebuie luată cât mai devreme, pentru că atunci când ne culcăm cu stomacul plin, vom dormi foarte prost. În al doilea rând, ultima masă a zilei trebuie să fie cât mai ușoară. Nu degeaba se spune că “dimineața trebuie să mănânci ca un rege, la prânz ca un prinț, iar seara ca un cerșetor!”  Însă nu doar cantitatea alimentelor ingerate influențează calitatea somnului, ci și tipul acestora.  Unii specialiști afirmă că multe persoane care dorm prost, ar putea “dormi ca niște cățeluși”, dacă ar face câteva modificări esențiale în dietă. Haideți să trecem în revistă câteva alimente care te pot ajuta să ai un somn odihnitor.

  1. Bananele – aceste fructe au o concentrație mare de magneziu și potasiu, despre care s-a dovedit că au un rol important în inducerea unui somn liniștit. În plus, bananele conțin și triptofan, un aminoacid care induce somnul și care ulterior se transformă în serotonină și melatonină.banane
  1. Laptele – toată lumea a auzit deja că un pahar de lapte călduț băut înainte de culcare te va ajuta să dormi mai bine. E cât se poate de adevărat; acest lucru se datorează cantității mari de calciu pe care o conține și care ajută la relaxarea mușchilor și la echilibrarea producției de melatonină. De asemenea, laptele conține și  anumiți aminoacizi care induc relaxarea.lapte
  1. Migdalele- sunt și ele o sursă excelentă de magneziu
  1. Salată verde – conține lactucarium, un nutrient care poate induce o stare de relaxare, implicit somnul.
  2. Miere – o linguriță de miere înainte de culcare, eventual dizolvată într-o cană de lapte călduț va scădea nivelul de orexină, un neurotransmițător care te ține permanent în alertă.miere
  3. Fasole – poate sună ciudat, însă fasolea te poate ajuta să dormi mai bine. Complexul de vitamina B pe care îl conține combate stresul și anxietatea.
  4. Năut – la fel ca și fasolea, năutul este bogat în vitamina B6, care joacă un rol important în stimularea producției de serotonină. Poți consuma năutul în salate, sau preparat sub formă de hummus.naut
  5. Carne de pasăre – o bucată de piept de pui sau curcan la cină pot funcționa ca un sedativ natural, deoarece conține elemente care eliberează triptofanul în sânge.
  6. Cereale cu lapte – sunt excelente nu doar la micul dejun, ci și ca gustare înainte de culcare. Combinația de carbohidrați și proteine ajută organismul nostru să producă serotonină și melatonină

La capitolul “ce să nu consumăm seara”, se încadrează produsele care conțin cofeină, alcoolul, mâncarea excesiv de condimentată, mâncarea grasă sau sucurile carbogazoase.

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.