Sănătate

Relaţia îți provoacă mai multă suferință decât satisfacții?

Ai ajuns la concluzia că relația pe care o ai nu te mai satisface? Partenerul tău este departe de a fi omul lângă care să te simți iubită, respectată, ascultată? Legătura dintre voi îți provoacă mai multă durere decât bucurie? Atunci, cu siguranță, a venit momentul în care să o pornești pe drumul tău. Ușor de spus, dar foarte greu de făcut, nu?

Cum poți să treci mai ușor peste o despărțire? Sfaturi utile de la psihologi

Se întâmplă și la case mai mari, să știi. De pildă, una dintre vestitele surori Kardashian, mai exact Khloe,  s-a decis foarte greu să rupă relația nesănătoasă pe care o avea cu înstrăinatul ei soț Lamar Odom.  Totuși, după ani de suferință, acum a făcut-o și a anunțat triumfătoare acest lucru pe Instagram. “Nu poți obliga pe cineva să fie persoana care vrei tu să fie”, spune blonda, care este hotărâtă să înceapă o viață nouă, fără să mai privească înapoi.

Unii psihologi, preocupați de acest aspect dureros al vieții – despărțirea –  au făcut studii și au încercat chiar să stabilească strategii, care să te ajute să faci față momentelor dificile. Iată trei sugestii care pot face diferența:

  1. Nu îl mai urmări pe rețelele de socializare. Specialiștii ne sfătuiesc să apăsăm cu hotărâre butonul Unfriend sau chiar Block, pentru a nu mai fi tentate să îi urmărim toate postările, care ne pot afecta serios capacitatea de a merge mai departe pe drumul nostru. Studiile arată că cei care își urmăresc mereu fostul partener pe Facebook, s-au recuperat mult mai greu după despărțirea de acesta.
  1. Încearcă să vorbești cât mai puțin despre fostul partener și trauma prin care treci. Sigur, la prima vedere, poate părea terapeutic să le împărtășești suferința ta prietenelor și apropiaților. Există chiar femei care obișnuiesc să își noteze într-un jurnal toate stările emoționale prin care trec de-a lungul unei zile. Ei bine, susțin aceiași cercetători,  se pare că uitarea este cea mai bună soluție. Cu cât încerci să îți scoți mai rapid din minte imaginea fostului iubit, cu atât îți va fi mai ușor să  îl uiți. Așadar, fără jurnale, confesiuni, fără obiceiul de a plânge pe umărul celor din jur. Încearcă să îți ocupi mintea cu altceva, să faci mai multe activități zilnice și să alungi gândurile negative, ori de câte ori acestea vor apărea (iar în primele luni, chiar vor apărea!) Emoțiile dureroase nu fac altceva decât să prelungească agonia.
  1. Nu lăsați trauma despărțirii să vă afecteze sănătatea. Există unele persoane, în special femei, care atunci când trec printr-o reală suferință, renunță la dietă și sport. Mănâncă mai mult, în special dulciuri, nu mai merg la sală, nu se mai îngrijesc, însă aceste obiceiuri nesănătoase nu vor face altceva decât să vă afecteze și mai mult starea negativă de spirit. Experții spun că dacă vă concentrați în această perioadă dificilă asupra sănătății voastre, o să puteți menține sentimentul de control asupra propriei persoane, iar asta o să vă ajute să treceți mai ușor peste despărțire.