Timp Liber

Ritualuri zilnice pentru buna ta dispoziție

Dacă vrei ca viața să ți se pară  frumoasă, să privești viitorul cu încredere și optimism, dacă vrei să te simți bine în pielea ta și să le aduci zâmbete pe buze și celor din jurul tău, poți recurge la câteva practici zilnice care o să te ajute mult. Chiar și atunci când drumul este presărat cu necazuri, probleme și obstacole, poți să îți antrenezi mintea să le înfrunte cu grație și optimism. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îți îmbunătățești simțitor starea de spirit:goodmood1

1.  Culcă-te devreme,  dacă a doua zi trebuie să te trezești  devreme, pentru ca atunci când sună ceasul deșteptător, să te simți cât mai odihnit/ă cu putință, iar ziua pe care trebuie să o înfrunți să nu ți se pară o corvoadă de nesuportat.

2. Mănâncă un mic dejun sănătos. De exemplu, poți combina câteva felii de portocală cu un iaurt grecesc și o mână de cereale integrale sau ovăz. Iaurtul grecesc are mai multe proteine decît varianta obișnuită a acestui produs, astfel că te vei simți sătul/ă mult mai mult timp. Carbohidrații și fibrele consumate la micul dejun te vor încărca, de asemenea, cu energie.goodmood4

3. Încearcă, în măsura posibilităților, să îți pregătești hainele cu o seară înainte,  ca să nu trebuiască  să faci totul în grabă dimineața și să ai senzația că nu ai avut timp destul pentru toate retușurile necesare.  Nu de alta, dar dacă mai târziu vei da nas în nas la birou cu un coleg drăguț, iar tu ești cu bluza șifonată și ai uitat să te dai cu rimel, acest lucru ar putea să te facă să te simți prost toată ziua.

4. Ascultă ceva pozitiv în drum spre locul de muncă. Ar trebui să îți faci un playlist cu melodiile tale preferate și astfel să eviți să auzi tot felul de știri neplăcute sau reclame enervante, care ar putea, alături de traficul infernal, să îți schimbe starea de spirit.

5. Încearcă să gândești ceva frumos despre fiecare cunoscut de-al tău.  Oricît de enervantă este o persoană, cu siguranță are și câteva calități, așa că ar fi bine să te concentrezi pe acestea și să înlături gândurile negative și criticile pe care simți nevoia să le faci. Sigur, nu ai cum să pretinzi că trăiești într-o lume perfectă, dar trebuie mereu să cauți partea plină a paharului.goodmood3

6.  Încercați să faceți o faptă bună în fiecare zi, oricît de mică și neînsemnată ar fi aceasta. Cu alte cuvinte, fii mai săritor/săritoare cu cei din jurul tău și oferă-le, în primul rând, mai multe zâmbete. Asta te va face și pe tine să zâmbești mai mult.

7.  Fă mișcare în fiecare zi, orice ar însemna asta. Chiar dacă nu ai timp să mergi la sală, poți să mergi mai mult pe jos, să dansezi sau să faci orice activitate care îți face plăcere și care va produce în creier acele substanțe chimice care stimulează starea de bine.goodmood2

8.  Încearcă să iei cât mai des posibil cina cu familia, sau cu persoane care îți sunt foarte dragi. Simpla prezență a unor oameni pe care îi iubești în jurul tău,  te va face să te simți mult mai bine.

9. Meditează sau citește. Oricare dintre aceste activități îți vor stimula spiritul, îți vor ridica moralul și te vor ajuta să obții acel echilibru după care tânjești.

Buna dispoziţie vine şi dacă dormi bine.