Food&Drinks

Și unele alimente considerate sănătoase te pot îngrășa. Vă oferim câteva exemple

Mâncați numai alimente considerate sănătoase, faceți mișcare de câteva ori pe săptămână, dar, cu toate acestea, nu reușiți să slăbiți? O posibilă explicație ar fi faptul că… exagerați! Da, ați auzit bine. Să știți că și variantele sănătoase ale preparatelor au calorii, iar în cantități foarte mari se comportă exact ca alimentele nesănătoase – vă aduc kilograme în plus. Iată o listă de alimente pe care toată lumea care visează să ducă un stil de viață sănătos le include în dieta zilnică, dar la care trebuie să fiți foarte atente:

  1. Granola – este un amestec de nuci, semințe, fructe uscate și ovăz. Mixtura este gustoasă și bogată în nutrienți și fibre, dar… foarte bogată în calorii, mai ales dacă o consumați cu miere de albine sau unt de arahide. Așadar, mare atenție la cantități.
  2. Sucurile naturale de fructe. În zilele noastre, sunt la mare căutare smoothie-urile, ca variantă pentru micul dejun și nu numai. Dar sunt ele chiar atât de sănătoase, mai ales dacă le consumați în fiecare zi? Exemplu: un pahar de Coca-Cola conține 140 de calorii și 40 g de zahăr, în timp ce un pahar de suc natural de mere are… 165 de calorii și 39 g de zahăr! Așadar, varianta pe care o credeați sănătoasă este la fel de nocivă ca și paharul de cola. Ar fi de preferat să consumați sucuri concentrate de fructe cât mai rar cu putință și să alegeți fructele ca atare, mai ales că acestea sunt bogate în fibre. În schimb, puteți prepara smoothie-uri din câte verdețuri doriți. Sunt foarte sănătoase și nu au nici pe departe atâtea calorii!
  3. Dressingurile pentru salate. Foarte multă lume crede că, dacă mânâncă la prânz sau la cină o salată, a făcut alegerea sănătoasă. Nu însă și dacă îi adăugă maioneză, sau cine știe ce sosuri care se găsesc în comerț, pline de chimicale, zahăr și bogate în calorii. Preparați-vă singure dressingurile, din zeamă de lămâie sau oțet balsamic și puțin ulei de măsline. Iar dacă vreți un gust mai bogat, puteți adăuga și iaurt grecesc.
  4. Avocado – este, probabil, cel mai popular aliment din dieta celor care vor să ducă un stil de viață sănătos. Fructul minune este plin de nutrienți și de grăsimi sănătoase, însă… are între 250 și 280 de calorii/bucată! Combinat cu alte alimente, puteți să vă transformați mesele în adevărate bombe calorice. Recomandarea noastră ar fi să nu mâncați mai mult de o jumătate de avocado pe zi.
  5. Mierea – toată lumea știe că o miere de albine de bună calitate este foarte sănătoasă. Adevărat, dar mare atenție la cantitatea consumată, altfel, acest îndulcitor natural poate deveni la fel de nociv pentru organism și pentru siluetă ca zahărul rafinat.
  6. Batoanele energizante – sunt o gustare excelentă, plină de nutrienți esențiali, pentru cei care se antrenează des și intens. Nu sunt, însă, o alegere potrivită pentru persoanele sedentare, deoarece conțin, în esență, tot granola, despre care am vorbit la punctual 1, la care se adaugă uleiuri și arome sintetice.
  7. Untul de arahide – este o adevărată comoară pentru organism, însă doar dacă mănânci o linguriță-două/zi, nu tot borcanul! O singură linguriță are 90 de calorii, deci… moderație!

V-ar putea interesa și:

Darurile primăverii – verdețurile de sezon, gustoase și pline de vitamine

Opt alimente care combat insomniile

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate