Sănătate

Slăbiți în timp ce dormiți! Da, se poate, dacă urmați câteva sfaturi

Slăbiți în timp ce dormiți! Da, se poate, dacă urmați câteva sfaturi

Sună ciudat, dar ultimele studii arată că somnul poate fi un aliat de nădejde în curele noastre de slăbire.  Cum să procedați? Foarte simplu:

  1. Mâncați proteine înainte de culcare. Acestea  ajută la întărirea masei musculare. Și cu cât aveți mai multă masă musculară, cu atât o să ardeți mai multe calorii în starea de repaus.
  2. Dormiți într-o încăpere perfect cufundată în întuneric. Pentru asta, trebuie să vă faceți rost de niște perdele groase și închise la culoare, care să filtreze foarte bine toate luminile din exterior. În plus, opriți televizorul și îndepărtați din cameră toate aparatele care au luminițe strălucitoare. În întuneric, corpul produce melatonină, un hormon care nu numai că induce un somn liniștit, dar contribuie și la arderea grăsimilor.
  3. Faceți cât mai răcoare. Somnul în încăperi cu temperaturi mai scăzute duce la arderea mai multor calorii, pentru că organismul muncește mai mult pentru a ridica temperatura corporală.
  4. Țineți telefoanele mobile sau tabletele la distanță de locul în care dormiți. Știm, e ușor de zis, însă greu de făcut. Și totuși, cercetările au arătat că undele propagate de aceste aparate distrug producția de melatonină și perturbă metabolismul.
  5. Renunțați la alcool. Dacă beți alcool aproape de ora de culcare, corpul vostru se va strădui să îl metabolizeze, în loc să se ocupe de celelalte procese importante.
  6. Luați o cină săracă. Pe cât de bogat și nutritiv trebuie să fie micul dejun, pe atât de săracă ultima masă a zilei. Mâncați porții foarte mici, tocmai din același motiv ca în cazul consumului de alcool: nu trebuie să îi dai organismului prea mult de lucru cu metabolizarea alimentelor ingerate. În plus, când avem un somn profund, corpul nostru produce un hormon care va stoca grăsimile. Cel mai bine este să nu aibă ce stoca, nu?
  7. Renunțați la pijamale. Pare cam ciudat, dar să știți că dormitul în pielea goală vă face să ardeți mai multe calorii. Organismul va face un efort suplimentar pentru a vă menține temperatura corporală constantă

Toate acestea sunt lucruri mărunte, care nu vor duce, luate în parte, la schimbări radicale. Să nu uităm, însă, că și pașii mici ne ajută să ajungem la destinația dorită. Dacă aplicăm seara și noaptea regulile de care am vorbit mai devreme, iar ziua mâncăm cât mai sănătos și facem mișcare, vom reuși să slăbim într-un timp relativ scurt.

 

V-ar putea interesa și:

Relația între mâncare și un somn odihnitor. Nouă alimente care te ajută să dormi mai bine

Suferi de insomnie? Află cauzele acestei afecțiuni și cum poți să-ți îmbunătățești calitatea somnului