Food&Drinks

Sparanghelul – plin de beneficii pentru sănătate!

Zece motive pentru care trebuie să mănânci această legumă

Există o mulțime de motive pentru care ar trebui să-ți umpli farfuria cât mai des cu sparanghel.sparancghel5 Leguma de culoare verde intens este plină ochi de vitamine și minerale, cum ar fi vitaminele A, C, E, K, si B6, precum si acid folic, fier, cupru, calciu, proteine și fibre. Datorită tuturor acestor substanțe nutritive, sparanghelul are o mulțime de beneficii pentru sănătate. Fript, la grătar, fiert la abur, gătiți-l cum vreți și cum vă place, însă consumați-l cât mai des!

Iată zece motive pentru care trebuie să faci acest lucru:

  1. Contribuie la scăderea în greutate. 
    Sparanghelul are puține grăsimi și puține calorii (o cană plină cu această legumă nu are mai mult de 32 de calorii!), în schimb conține o mulțime de fibre solubile și insolubile, care sunt o alegere excelentă pentru cei care încearcă să slăbească. Deoarece organismul uman digeră fibrele foarte greu, sparanghelul te va ajuta să te simți sătulă multă vreme. Pentru a maximiza arderea caloriilor, consumați-l alături de un ou fiert tare.
  2. Contribuie la curățarea tractului urinar. Sparanghelul este un diuretic natural, datorită conținutului ridicat de aminoacizi. El ajută la eliminarea toxinelor și la prevenirea infecțiilor urinare.
  3. Este plin de antioxidanți. Aceștia, se știe, ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi. Atunci când consumați sparanghel, încercați să nu îl gătiți prea tare, deoarece prin fierbere sau coacere excesivă își poate pierde o parte dintre proprietățile sale benefice pentru organism.
  4. Conține vitamina E. Această vitamină ajută la întărirea sistemului imunitar și protejează celulele de efectele nocive ale radicalilor liberi.sparancghel4
  5. Este un afrodisiac natural. Datorită conținutului său de vitamina B6 și acid folic, dar și a vitaminei E, stimulează hormonii sexuali, atât la femei, cât și la bărbați.
  6. Tratează mahumureala. Dacă ați băut mult seara, ar fi indicat ca micul dejun de a doua zi să conțină mult sparanghel. Mineralele și aminoacizii din această legumă protejează ficatul de toxinele din alcool și vă ajută să vă limpeziți mintea mai repede.
  7. Combate balonarea. Fibrele pe care le conține asigură buna funcționare a sistemului digestiv și la eliminarea gazelor.
  8. sparancghel3Este o sursă bogată de acid folic. Acidul folic este esențial pentru femeile care își doresc să rămână însărcinate și le ajută pe cele deja gravide să reducă riscul nașterii premature.
  9. Este bogat în vitamina K . O vitamină extrem de importantă pentru coagularea sângelui și pentru sănătatea oaselor. De altfel, vitamina K ajută la absorbția calciului, esențial pentru sănătatea sistemului osos.
  10. Contribuie la îmbunătățirea stării de spirit. Sparanghelul este plin de acid folic, vitamina B, care  ajută la ridicarea moralului și la prevenirea stărilor de iritabilitate. Sparanghelul conține, de asemenea, un nivel ridicat de triptofan, un aminoacid despre care se spune că ajută la menținerea bunei dispoziții.                                                                                                          Îţi recomandăm pentru sănătatea ta şi lintea sau soia.