Sănătate

Sport, sau dietă? Care dintre ele este mai importantă pentru a slăbi?

Atunci când vorbim despre sănătate în general, sau despre slăbire în special, lucrurile sunt simple: “mănâncă mai puțin și mișcă-te mai mult”. Probabil, orice persoană care a hotărât să își schimbe stilul de viață și să slăbească câteva kilograme, și-a pus întrebarea: ce este mai important – dieta, sau sportul?

În articolul de astăzi, vom încerca să găsim răspunsul la această întrebare. Sigur că ideal ar fi ca toți să mâncăm sănătos și să facem zilnic mișcare. În realitate, însă, lucrurile nu stau chiar așa, pentru că suntem supuși constrânși de factori, precum: voința, energia, timpul, sau banii.

Un studiu publicat în Jurnalul Asociației Medicale din S.U.A. a demonstrat că oamenii nu respectă pentru perioade mai lungi de timp recomandările nutriționiștilor – să mănânce mai puține grăsimi nesănătoase, să taie alcoolul, dulciurile, sau carbohidrații simpli.

Esența pierderii în greutate se rezumă la un calcul simplu, matematic: slăbim atunci când mâncăm mai puține calorii decât ardem zilnic. De exemplu, ca să pierdem o jumătate de kilogram de grăsime, trebuie să avem un deficit de 3.500 de calorii. Cu alte cuvinte, dacă am mânca cu 500 de calorii pe zi mai puțin decât eram obișnuiți, după o săptămână am reuși să dăm jos o jumătate de kilogram de grăsime.

Specialiștii spun că atât dieta, cât și sportul au fiecare importanța lor, atunci când ne dorim să slăbim. Prin dietă restricționăm numărul de calorii consumate, iar prin mișcare fizică ne menținem metabolismul activ și grăbim arderea grăsimilor nedorite. Dar când spunem dietă, nu ne referim la acele regimuri drastice, care ne produc frustrări și pe care, așa cum scriam înainte, nu le putem urma pe termen lung.  Trebuie să ne străduim să mâncăm sănătos mai tot timpul, dar să ne permitem și mici plăceri, din când în când. Pe de altă parte, este foarte greu să obținem rezultate rapide și pe care să le putem păstra pe termen lung, separând sportul de dietă.  Doar împreună ne pot asigura o transformare vizibilă și permanentă a corpului.

Femeile trebuie să înțeleagă că mișcarea fizică devine și mai importantă pe măsură ce se apropie, sau au intrat deja în menopauză. Schimbările hormonale asociate acestei perioade duc la o mulțime de neplăceri, sau chiar boli, care pot fi ținute la distanță doar prin sport și o dietă corespunzătoare. Chiar trebuie să ne facem timp pentru mișcare – plimbări, yoga, Pilates, sau orice ne face plăcere.

 

V-ar putea interesa și:

Șapte metode prin care puteți face mișcare fără să mergeți la sală

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate