Fitness

Sunt pauzele lungi și dese, cheia marilor succese?

Să presupunem că te afli în situația în care te-ai apucat la modul cel mai serios să îți transformi corpul, cu tot ce presupune acest lucru: antrenamente intensive, dietă echilibrată, hidratare optimă. Ei bine, dacă ești o persoană foarte dedicată scopului tău, atunci când faci o zi de pauză în rutina ta de mișcare, ai un sentiment apăsător de vinovăție. Să vedem însă dacă acesta este justificat sau nu.

Specialiștii americani au realizat recent un studiu care a arătat că zilele de odihnă sunt benefice pentru oasele și corpul uman.  Studiul a fost efectuat pe o serie de sportivi de performanță – o grupă a făcut antrenamente o lungă perioadă de timp fără pauză, în timp ce cealaltă grupă și-a permis din când în când câte o zi de odihnă. Cercetările au arătat că grupa a doua prezenta o stare fizică mai bună  decât grupa care s-a antrenat încontinuu.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că antrenamentele extenuante pot duce în timp la răniri serioase sau chiar la pierderea densității osoase.

Firește că sportul este bun pentru sănătatea oaselor noastre, iar densitatea minerală osoasă crește odată cu activitatea fizică regulată, dar nu trebuie să cădem în extrema cealaltă, pentru că atunci efectul va fi unul dezastruos.  Situația este și mai gravă în cazul sportivilor de sex feminin.   Concluzia autorilor studiului este că, în special persoanele care au un ritm crescut de antrenamente, cum ar fi sportivii de performanță sau trainerii care petrec ore în șir alături de elevii lor în sălile de fitness, trebuie neapărat să își acorde periodic câte o zi de recuperare.

Abdomen plat în doar 7 zile

Aceasta este importantă nu numai pentru densitatea osoasă, ci și pentru refacerea mușchilor, care trebuie să aibă timp să se repare după stresul unui antrenament dur, iar organismul are nevoie de odihnă și o alimentație adecvată pentru a-și menține nivelul optim de funcționare.  Firește că cei care nu au ajuns la acest nivel de performanță nici nu au nevoie de pauze atât de dese în rutina lor de mișcare. În mod normal, la un nivel moderat de exerciții, spun specialiștii, o singură zi de pauză pe săptămână este suficientă.  Dacă, totuși, tu ai făcut două, nu este nicio problemă.

Trucuri care te ajută să te apuci de sport