Sănătate

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

Ești una dintre acele femei care se apropie sau a ajuns deja la menopauză? Nu e nimic de speriat în asta: o dietă potrivită și echilibrată te poate ajuta să ții bolile la distanță și să ai în continuare energia din tinerețe.

Iată 3 alimente care devin indispensabile în această perioadă:

  1. Somon. Riscul bolilor de inimă crește, din păcate,  în această perioadă a vieții, iar peștele gras precum somonul, bogat în acizi de tipul Omega 3,  luptă împotriva acestor afecțiuni. Consumați somon de  cel puțin două ori pe săptămână.
  2. Iaurt. Menopauza vine la pachet și cu alte neplăceri, cum ar fi osteoporoza. După vârsta de 50 de ani, trebuie să consumați mai mult calciu ca niciodată, iar acesta se găsește din belșug în acest produs. Este de preferat să vă luați vitaminele și mineralele din alimente, decât din suplimentele care pot fi procurate în farmacii. Consumați zilnic o porție de iaurt, alături de semințe, nuci, fructe de pădure sau ce vă place. Varianta grecească a acestui produs este cea mai sănătoasă.
  3. Broccoli.  Dacă până acum nu v-ați omorât după gustul acestei legume, acum trebuie neapărat să o introduceți în alimentație. Nu numai că protejează sănătatea oaselor, prin conținutul ridicat de calciu, dar este și o importantă sursă de luteină și zeaxantină, doi aminoacizi esențiali pentru vedere și piele. Cataracta este o problemă frecventă care apare după menopauză, așa că trebuie să vă străduiți să o contracarați.

 

 

Iată, ca bonus, 3 alimente pe care NU trebuie să le consumați la menopauză:

  1. Gustări sărate – adio covrigei cu sare, alune, chipsuri sau semințe prăjite; nu de alta, dat sarea în exces favorizează retenția de apă în organism, care la rândul ei produce balonare și alte neplăceri, pe care acum le veți resimți mai neplăcut ca oricând. De asemenea, o dietă bogată în sare poate duce la pierederea densității osoase.
  2. Vin roșu – există studii care asociază consumul acestei băuturi cu un risc crescut de a face cancer la sân; în plus, alcoolul dilată vasele de sânge și provoacă bufeuri.
  3. Cafeaua fierbinte. Cafeina poate înrăutăți simptomele asociate menopauzei și împiedică absorbția calciului. Optați mai bine pentru ceaiuri din plante, consumate la temperatura camerei, sau chiar cu gheață.

Ce este endometrioza? Șapte semne care îți arată că ai putea suferi de această afecțiune

Femeile aflate la menopauză pot deveni mame. Procedura, implementată în curând în România

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate