Fitness

Trucuri care te ajută să te apuci de sport

group of ladies working out in aerobic class

Fiecare început de an este un prilej pentru a face bilanțuri și planuri de viitor.  sport4
Este momentul în care tragem linie, adunăm bunele și relele, analizăm mai mult sau mai puțin obiectiv ce anume ne-am propus să facem și nu am reușit și ne simțim, parcă, mai determinați ca oricând, să ne apucăm de activități noi, cum ar fi mișcarea fizică. Iar dacă de Crăciun și Revelion am mai acumulat și câteva kilograme în plus, atunci chiar nu avem nici o scuză să amânăm momentul. Dacă suntem însă persoane comode, detestăm din răsputeri efortul intens și ne sperie o schimbare majoră, putem să o luăm treptat, apelând la câteva trucuri și motivații.

  1. Înainte de a trece la treabă, faceți-vă un playlist cu melodiile care vă plac (de preferință cât mai ritmate), pe care îl veți asculta înainte și în timpul rutinei zilnice de mișcare. Muzica are un rol benefic asupra organismului și în plus reușește să vă impulsioneze chiar și atunci când mai degrabă ați prefera să leneviți pe canapea, în fața televizorului
  1. Începeți cu pași mărunți și obiective realiste – de exemplu, ar trebui să vă propuneți ca în prima zi de mișcare, să faceți doar zece minute de exerciții și apoi să creșteți intervalul cu un minut sau două în fiecare zi. E absurd să spunem că nu avem zece minute pe care să le dedicăm sportului! De asemenea, nu vă aruncați la exerciții prea complexe de la bun început, pentru că este foarte posibil să nu reușiți să le faceți, iar acest lucru vă poate demoraliza.
  1. Dacă nu reușiți să ajungeți la o sală și să vă antrenați cu o persoană care este mai în formă decât voi, atunci căutați exerciții pe internet, cu traineri specializați și încercați să țineți cât mai bine pasul cu ei. Această competiție vă va ambiționa să continuați chiar și atunci când simțiți că ați ajuns la capătul puterilor.
  1. Oferiți-vă recompense – să spunem că v-ați propus ca în două săptămâni să dați jos 3 kilograme. Dacă v-ați atins obiectivul, chiar meritați să vă cumpărați un lucru pe care vi-l doreați, sau să vă abateți puțin de la regimul alimentar și să vă faceți o poftă.sport2
  1. Aveți, să spunem, o pereche de blugi sau o rochie care nu vă mai încap, dar care vă plăceau foarte mult? Încercați să vă motivați și să ajungeți cât mai repede în acel punct în care hainele respective să vă vină din nou bine
  1. Cântăriți-vă săptămânal – progresele, oricât de mici, o să vă dea curaj să mergeți mai departe:  nu încercați să vă cântăriți însă zilnic, pentru că micile fluctuații de greutate pot fi influențate de tot felul de factori, cum ar fi retenția de apă și nu sunt concludente
  1. Încercați pe cât posibil să faceți sport dimineața. Nu numai că veți avea mai multă energie și bună dispoziție întreaga zi, dar veți evita ca seara, după o zi istovitoare la birou, să găsiți tot felul de scuze, ca să amânați mișcarea fizică. Faceți în așa fel încât să reușiți să vă treziți  cu o oră mai devreme în fiecare zi, chiar dacă asta înseamnă că seara veți merge mai devreme la culcare.sport3

Nu uitați, sportul înseamnă înainte de toate, sănătate și cu cât vom face mai multă mișcare, cu atât ne vom prelungi tinerețea și vom ține bolile la distanță. Mult succes!

Şi sfaturile Doctor Oz te pot ajuta.