Stil

Viața este presărată cu dezamăgiri. Iată 9 metode la care puteți apela ca să treceți mai ușor peste ele

„Nu lăsați dezamăgirile de astăzi să arunce o umbră asupra viselor voastre de mâine.” – autor necunoscut. Ușor de spus, greu de făcut.

Pentru mulți dintre noi, dezamăgirea este unul dintre cele mai neplăcute sentimente cu care ne confruntăm în viață. Este complexă, deoarece conține o submulțime de alte emoții, cum ar fi furie, frustrare, tristețe și altele, mai subtile.  Toți avem, fără excepții, parte de dezamăgiri. Unii nu am primit mărirea de salariu pe care ne-o doream, alții am fost trădați în dragoste, sau în prietenie…  Important este să știm ce să facem cu aceste emoții, cum să le gestionăm, astfel încât să nu le lăsăm să ne marcheze existența. Iată ce spun psihologii că am putea face, ca să trecem mai ușor peste dezamăgiri:

1.    Conștientizați-le. În această lume dominată de viteză, de agitație, de o multitudine de lucruri care trebuie făcute, rareori ne permitem să interiorizăm ceea ce simțim. În general, avem tendința să lăsăm problemele în afara noastră, fără să le acordăm prea multă importanță, pentru a ne ocupa de treburile presante. Iar asta ne face să acumulăm multă negativitate. Ideea este să ne manifestăm deschis dezamăgirile, aidoma ceor mici. Ați observat cum se comportă când nu li se îndeplinește o dorință, sau li se refuză ceva? Vor țipa, vor plânge, pentru ca în cele din urmă să râdă. În linii mari, poate nu atât de zgomotoși, ar trebui să procedăm și noi, adulții. Trebuie să conștientizăm sentimentul de dezamăgire, dar să ne concentrăm, în același timp, pe obligația pe care o avem față de noi înșine să îl depășim. Înfruntarea emoțiilor este una dintre frumusețile pe care ni le oferă viața. Nu fugiți de asta, pentru că numai așa veți deveni mai puternici.

2.    Faceți o evaluare obiectivă. Întrebați-vă de fiecare dată când simțiți o dezamăgire – oare este chiar atât de rău ceea ce mi s-a întâmplat? De multe ori oamenii tind să își dramatizeze experiențele, fără a învăța nimic din ele. Nu vi s-a întâmplat uneori ca, privind în urmă la un lucru negativ, să vă gândiți că nu a fost chiar atât de groaznic?

3.    Reacția. Chiar dacă situațiile în care apare această emoție negativă nu depind întotdeauna de noi, putem alege felul în care vom răspunde la dezamăgire. Putem să ne concentrăm și să fim calmi și calculați, în loc să dăm frîu liber furiei.  Putem să alegem ce facem și ce spunem, putem să ne acordăm câteva momente de gândire înainte de a lua o decizie.

4.    Nu lăsați negativitatea să vă domine prea mult timp. Ca să poți face față unei dezamăgiri, nu trebuie să lași emoțiile negative să se transforme în descurajare și depresie. Căutați mereu modalități de a renaște, de a vă întări. Hotărârea de a fi pozitivi este esențială pentru restabilirea a ceea ce am putea numi „pacea minții”.

5.    Practicați activități care vă reduc sentimentul de anxietate. Mergeți pe jos, ascultați muzică, faceți sport, meditați, citiți – oricare dintre acestea poate fi utilă când vine vorba să vă calmați și să nu mai priviți dezamăgirile ca pe sfârșitul lumii.

6.    Priviți lucrurile în perspectivă. Știți prea bine că lucrurile rele, ca și cele bune, de altfel, sunt trecătoare. Viața este ciclică și trebuie să vă gândiți la asta. După fiecare ploaie iese soarele. În plus, încercați să priviți dezamăgirile ca pe ceva constructiv, experiențe din care ar trebui să învățați ceva. Trebuie să găsim mereu un aspect pozitiv în situațiile neplăcute, pentru că numai așa vom reuși să trecem peste șocuri.

7.    Nu vă lăsați acaparați prea mult de dezamăgirile celorlalți. Este important să fiți empatici și buni ascultători, dar nu vă transformați în victime ale apropiaților, care vor căuta mereu prilejuri să vă vorbească despre necazurile lor și neîmplinirile lor. Dacă vă înconjurați cu negativitate, atunci și puterea voastră de a lupta cu problemele se diminuează.

8.    Respirați adânc pentru a vă clarifica mintea.  Respirațiile vă pot ajuta să luptați cu stresul și cu emoțiile și pot ajuta la inducerea unei stări de calm.

9.    Nu ezitați să cereți ajutor. Dacă povara este, totuși, prea grea pentru umerii voștri, să știți că nu este nicio rușine să apelați la o persoană de încredere – un prieten apropiat care vă poate sfătui, sau un psihoterapeut.

 

V-ar putea interesa și:

Cât de mult vă afectează părerile celor din jur despre voi? Iată câteva motive pentru care ar trebui să nu mai încercați să fiți pe placul tuturor

Încrederea în sine se învață. Află cum poți deveni cea mai bună versiune a ta

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Publicitate