Sănătate

Vrei mai multă energie? Alimente care îţi pot face ziua mai dinamică       

Cine nu își dorește să aibă zile cât mai pline de activități, să facă față cu brio obligațiilor de serviciu, să practice cel puțin o oră de sport și să își petreacă timpul liber alături de persoanele dragi? Pentru toate acestea, este însă nevoie de multă energie, iar ceea ce mâncăm sau ce bem ne poate ajuta sau, dimpotrivă, ne poate împiedica să ne atingem toate obiectivele propuse.

Dacă vrem să ne păstrăm motoarele turate cât mai mult timp posibil, dacă știm că avem în față una dintre acele zile istovitoare, atunci iată ce ar trebui să consumăm:

  1. Pepene. Ambele variante, verde sau galben, sunt o explozie de vitamine și minerale energizante. Și cum 90% din greutatea acestor fructe minunate este…. apă, pepenii ne vor menține hidratate timp îndelungat. Iar un corp bine hidratat, se știe, luptă mult mai eficient împotriva oboselii.
  2. Mămăliga – acest aliment este plin de carbohidrați buni, care ne pot oferi energie timp de ore în șir. În plus, se prepară rapid, este gustoasă și are, oricum, mai puține calorii decât pâinea.mamaliga
  3. Urda – un studiu al specialiștilor de la Universitatea din Cambridge arată că alimentele bogate în proteine ne pot ajuta să ne concentrăm mai bine și combat stările de somnolență, așa că acest tip de brânză este un mod perfect de a ne începe ziua, mai ales că are mult mai puține calorii decât alte variante de brânzeturi.urda
  4. Nuci – conțin melatonină, un hormon pe care corpul nostru îl produce în mod natural noaptea și care induce un somn liniștit. Cu cât îmbătrânim, însă, cu atât producția de melatonină scade, așa că avem nevoie de suplimente dacă vrem să dormim bine și astfel,  a doua zi să fim plini de energie. De aceea, nucile sunt o gustare excelentă pentru seară.nuci
  5. Cafea. Această băutură tonică nu mai are nevoie de nicio prezentare. Se știe deja că dimineața ne oferă o  infuzie de energie și, în plus, luptă împotriva depresiei.  Totuși, să încercăm să o consumăm cât mai simplă, fără zahăr sau frișcă în exces. cafea
  6. Ceai verde. Nu beți cafea? Nu-i nimic. Vă puteți lua doza de energie matinală din ceai verde. Este bogat în L-teanină, un aminoacid care ne face sa ne simțim alerți și revigorați.ceai verde
  7. Orez brun.  Această variantă de orez conține nu numai carbohidrați, ci este și o sursă excelentă de magneziu, care ajută la buna funcționare a organismului. orez brun
  8. Soia verde – previne căderile de zahăr din sânge, care contribuie la instalarea stărilor de apatie și oboseală. Conține un amestec echilibrat de fibre, carbohidrați și grăsimi sănătoase, și este bogată în vitaminele B și magneziu.soia verde
  9. Cereale integrale cu lapte degresat. Acest amestec este un mic dejun destul de popular și ne ajută în special în acele dimineți în care facem  antrenamente fizice intense. Este un mix energizant de proteine, fibre și carbohidrați lenți, care ne vor da multă energie.cereale cu lapte
  10. Lintea. Cu combinația perfectă de proteine, glucide complexe și fibre, aceste leguminoase mici sunt mâncarea ideală pentru o zi în care avem nevoie de multă energie.  Puteți consuma linte în salate, supe, sau alte preparate, combinată cu orez sau chiar cu carne.  linte                                                                                                                                                                                                                                               Ar putea sa te intereseze si Aloe Vera.