Fitness

Vrei să slăbești și să ai un corp armonios? Specialiștii te învață ce greșeli trebuie să eviți

Dacă ți-ai propus să faci o schimbare vizibilă cu corpul tău, iar mișcarea fizică să devină pentru tine o rutină, ar trebui să ții cont de câteva sfaturi oferite de specialiști de top în domeniu. Harley Pasternak este unul dintre trainerii preferați ai vedetelor (Ariana Grande, Kate Perry, Rihanna sau Megan Fox și-au modelat corpul alături de el) și ne spune cum trebuie să ne antrenăm, astfel încât să nu sfârșim prin a ne răni, sau a ne simți descurajate.  Iată câteva greșeli frecvente pe care trebuie să le evităm:

  1. Prea mult, prea repede. Atunci când ne-am decis să ne apucăm la modul cel mai serios de sport, avem tendința să exagerăm cu antrenamentele, în dorința de a obține rezultate cât mai rapide. Pasternak spune că răbdarea este esențială în acest demers și trebuie să abordăm întâi exerciții cu un grad scăzut de dificultate și să urcăm treptat spre nivelurile superioare. Vorba aia, nu te înscrii direct la un maraton, dacă tu nu ai alergat niciodată!
  2. Targeturi nerealiste într-un timp foarte scurt. Dacă ți-ai propus să slăbești 20 de kg într-o sigură lună și să ajungi să arăți ca un manechin de la Victoria’s  Secret, e absurd. Un corp armonios se construiește într-o perioadă lungă de timp, iar suprasolicitarea fizică și dietele extreme nu fac altceva decât să ducă la dezechilibre grave în organism. În plus, dacă nu vei obține ceea ce ți-ai propus (și este foarte probabil să se întâmple asta), îți vei pierde motivația și stima de sine. Ce ar fi, de pildă, să îți propui să slăbești doar un kilogram sau un kilogram și jumătate pe săptămână? E un țel mult mai realist și mai ușor de atins.
  3. Sport, în loc de o dietă echilibrată. Harley Pasternak povestește că a întâlnit multe persoane în cariera lui care credeau că vor obține rezultate spectaculoase dacă vor intensifica antrenamentele fizice, dar își pot păstra obiceiurile alimentare nesănătoase. Greșit! Cele două merg mână în mână, așa că oricât de mult vă displace, trebuie să renunțați la excesul de dulciuri, fast-food, paste făinoase, sucuri carbogazoase ș.a.m.d.
  4. Prea multe “cheat days”. Sigur că ți-e greu să mănânci tot timpul doar alimente sănătoase, că mai ai câte o aniversare sau sărbătoare în familie, o ieșire cu prietenii la restaurant. Pasternak spune, însă, că zilele de răsfăț culinar trebuie să fie doar 4-5 pe lună! Atunci îți poți permite să mănânci tot ce îți place, însă, atenție, nu în cantități industriale. Este foarte important să fii disciplinat/ă, dacă vrei să îți atingi obiectivele.

V-ar putea interesa si:

Ce este “scândura” și de ce ar trebui să o practicăm zilnic?

Secrete de vedete – la aproape 80 de ani, Jane Fonda continuă să întoarcă priviri și este plină de farmec și vitalitate