Sănătate

5 metode prin care femeile de peste 40 de ani pot lupta împotriva kilogramelor în plus

Lupta cu kilogramele în plus devine tot mai dificilă pe măsură ce femeile înaintează în vârstă. Organismul se încăpățânează să acumuleze grăsime, în special pe șolduri și în jurul taliei, metabolismul încetinește, dezechilibrele hormonale se accentuează, energia scade, astfel încât e tot mai greu să slăbești.  Și, totuși, multe femei își doresc să aibă o greutate cât mai mică, fie conștiente de faptul că obezitatea le poate aduce o mulțime de boli, fie din rațiuni estetice.  Vestea bună este că există metode și pentru femeile mature să-și păstreze silueta pe care și-o doresc:

Adaptați-vă la noul ritm al corpului vostru. Acum, mai mult ca oricând, trebuie să acordați o atenție sporită modificărilor de greutate și să vă cântăriți mai des. Nu vă permiteți să vă îngrășați necontrolat, mai ales dacă țineți cont că acum slăbirea este mai anevoioasă. Așadar, imediat ce vedeți că ați pus două-trei kilograme, luați măsuri,  făcând mai multă mișcare și ajustându-vă  dieta.

Reduceți nivelul de stres. Chiar dacă mâncați sănătos și faceți suficientă mișcare, o viață stresantă o să vă afecteze silueta. Persoanele stresate au tendința de a depune grăsime,  în special în zona abdominală. Ce este de făcut? Căutați metode prin care să reduceți stresul zilnic – cursuri de yoga, meditație, etc.

Schimbați-vă rutina alimentară. Trebuie să deveniți conștiente că, după 40 de ani, nu mai merge cu fast-food, prăjeli și prea multe dulciuri.  Mai mult, trebuie să umblați și la mărimea porțiilor. Specialiștii spun că femeile mature ar trebui să mănânce foarte puțin și mult mai des, până la 5-6 mese pe zi.  Astfel, veți reuși să evitați fluctuațiile nivelului de zahăr în sânge și să fiți pline de energie întreaga zi.

Mențineți estrogenul în echilibru. Nivelurile acestui hormon, extrem de important, au tendința naturală să scadă pe măsură ce femeile înaintează în vârstă și se apropie de menopauză.  Ca să încetiniți acest proces, trebuie să reduceți drastic consumul de alcool, să mâncați cât mai multe proteine, în detrimentul carbohidraților și să luați suplimente care conțin ulei de pește, pentru Omega-3.

Tonifiați-vă musculatura. Este foarte important să vă mențineți masa musculară din tinerețe, pentru că astfel veți accelera și metabolismul. De aceea, nu excludeți antrenamentele cu greutăți din rutina voastră de mișcare. În plus, prin antrenarea mușchilor, veți beneficia și de o piele mai  întinsă.

 

V-ar putea interesa și:

Nouă greșeli frecvente care ne îmbătrânesc prematur. Află dacă le faci și tu

Cinci greșeli frecvente care favorizează apariția și adâncirea ridurilor din jurul ochilor

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.