Diete

5 posibile motive pentru care mănânci prea mult

Cu excepția unor probleme grave de sănătate, cum ar fi unele dezechilibre hormonale, principala cauză pentru care oamenii se îngrașă este mâncatul excesiv. Fie din lăcomie, fie din slăbiciune, fie din neatenție, ei tind să consume mult mai multe alimente decât are organismul lor nevoie. Dacă la asta adăugăm și alegerile nesănătoase – dulciuri, prăjeli, carbohidrați în exces – e și normal că se va ajunge la acumularea de kilograme în plus. Specialiștii sunt de părere că supraalimentarea este, de fapt, efectul unor cauze mult mai profunde și mai grave. Iată, așadar,  câteva posibile motive pentru care mâncați prea mult:

  1. Lipsa conștientizării. Multe persoane și-au creat o rutină din prepararea meselor și rareori conștientizează dacă acestea sunt sănătoase, dacă nu și-au pus o cantitate prea mare în farfurie, sau dacă fac combinațiile alimentare corecte.
  2. Săritul peste mese. Organismul are nevoie, pentru a funcționa normal, de combustibil la interval regulate. Cei care nu au o disciplină clară când vine vorba de mese și, fie pentru că sunt prea grăbiți și ocupați, fie din neatenție, sar peste unele dintre ele, nu fac altceva decât să mănânce mult mai mult la următoarea masă, când se instalează, așa cum e și normal, senzația de “foame de lup.”
  3. Mâncatul anti-stres. În zilele noastre, oamenii duc vieți agitate: au multe responsabilități la birou, acasă, multe obligații de îndeplinit în fiecare zi și, așa cum e normal, devin stresați și agitați. În aceste condiții, o bună parte dintre ei folosesc ca supapă mâncarea. Întotdeauna o masă bună ne aduce relaxarea și o stare de bine, însă dacă nu suntem atenți, vom ajunge să mâncăm mult prea mult.
  4. Fuga de responsabilități. Oarecum legat de ce spuneam mai sus, mâncarea poate fi o supapă pentru eliberarea de stres, dar, la fel de bine, poate însemna și fuga de probleme, un refugiu care ne face să nu ne mai gândim la lucrurile neplăcute pe care le avem de înfruntat, o amânare a acestora.
  5. Substitut pentru alte plăceri. Viețile noastre nu sunt întotdeauna roz; cei mai mulți oameni au tot felul de frustrări, neîmpliniri, iar mâncarea poate fi un substitut pentru alte plăceri pe care nu și le pot permite.

Nu este niciun păcat să ne bucurăm atunci când mâncăm, sau de ceea ce mâncăm, dar este important să fim atenți la cantități și la alimentele pe care le consumăm. E plăcut să mănânci desert, dar ideal ar fi să nu o faci în fiecare zi. Nu de alta, dar vei intra atunci într-un cerc vicios: te vei îngrășa, asta te va face să fii nemulțumită sau chiar nefericită de felul în care arăți, iar ca supapă vei alege tot… mâncarea.

 

V-ar putea interesa și:

Regulile de aur ale slăbirii după 40 de ani

Dieta Hipocalorică – un regim versatil

Loading...