Sănătate

5 semne care te avertizează că nu consumi suficiente proteine

Proteina este  un macronutrient esențial pentru organism, componentă majoră a tuturor celulelor. De asemenea, proteinele asigură aminoacizii necesari punerii corpului în mișcare. Problema este că nu toate persoanele au o alimentație bogată în proteine, iar acest lucru se poate observa în special în cazul celor care suferă de anorexie,  malnutriție severă, boala Crohn sau diferite forme de cancer. Chiar și unii dintre vegetarieni pot ajunge în situația de a nu consuma suficiente proteine; iar asta se întâmplă deoarece majoritatea proteinelor din plante nu sunt proteine complete, cu alte cuvinte, nu au toți aminoacizii esențiali care se găsesc în carne, fructe de mare sau ouă.  De pildă, e bine să știți că soia și quinoa sunt proteine complete, în schimb fasolea, mazărea, boabele, nucile și semințele, nu.

Ideal ar fi ca o persoană adultă, spun specialiștii, să consume aproximativ 8 grame de proteine pentru fiecare kilogram pe care îl cântărește și chiar mai mult în cazul sportivilor, sau a celor care fac antrenamente de creștere a masei musculare.

Iată cinci semne  care vă pot arăta că nu consumați destule proteine:

–         Sunteți mai predispuse la fracturi. Oasele voastre au nevoie de ceva mai mult decât o doză sănătoasă de calciu – au nevoie și de suficiente proteine. Când acest lucru nu se întâmplă, corpul nostru se împrumută din alte zone, inclusiv din sistemul muscular și osos, așa că oasele devin susceptibile la fracturi și leziuni.

–         Părul și unghiile devin cu timpul tot mai fragile. În cazurile severe, puteți observa că începeți să pierdeți masiv păr, deoarece organismul oprește creșterea lui, pentru a-și conserva dezpozitele de proteine.

–         Începeți să pierdeți în greutate. Acesta nu este neapărat un lucru bun, deoarece pierdeți masa musculară, nu grăsimea din organism.

–         Vă simțiți tot mai slăbite. Proteina este o componentă a hemoglobinei, care este prezentă în celulele noastre roșii din sânge și care transportă oxigenul în organism. Iar nivelurile scăzute de oxigen pot cauza slăbiciune și dificultăți de respirație.

–         Sunteți predispuse la răceli. Proteina pune umărul la crearea de anticorpi, iar dacă nu consumați suficiente proteine, sistemul vostru imumitar nu mai poate face față atacului virușilor.

 

V-ar putea interesa și:

Rolul macronutrienților și micronutrienților în organism. De ce trebuie să avem o alimentație echilibrată

Există câteva greșeli frecvente, care încetinesc metabolismul, iar asta duce la boli și la creșterea în greutate. Află cum poți să le eviți

 

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.