Sănătate

5 semne care vă arată că nu mâncați suficiente proteine

Proteina este un macronutrient foarte important, fiind componenta principală a tuturor celulelor noastre, care asigură aminoacizii necesari pentru a ne pune corpul în mișcare. Problema este că multe persoane nu reușesc să își asigure necesarul zilnic de proteine. Un studiu realizat în Statele Unite ale Americii a arătat că mulți bolnavi care sufereau de anorexie, cancer, ba chiar în unele cazuri și veganii, aveau ca numitor comun o deficiență severă de proteine.

Specialiștii estimează că persoanele care duc o viață normală ar trebui să mănânce cam 8 grame de proteine pentru fiecare kilogram pe care îl au, însă sportivii de performanță, sau cei care doresc să își mărească masa musculară, trebuie să consume și mai multe proteine. În mod normal, organismul nostru funcționează cel mai bine dacă își primește doza de proteine cam o dată la 4 sau 5 ore.

Iată câteva semne care vă arată că aveți o deficiență la acest capitol:

  1. Predispoziție la fracturi. Oasele noastre au nevoie și de proteine, nu doar de calciu. Când nu obținem suficiente proteine pentru a ne alimenta organele interne și creierul, organismul “împrumută” din alte zone, inclusiv din sistemul osos, lăsându-l astfel susceptibil la fracturi.
  2. Părul și unghiile sunt fragile. Dacă observați că părul vostru se subțiază, iar unghiile devin sticloase și se rup ușor, cauza ar putea fi deficitul de proteine. În unele cazuri mai grave, poate apărea ca simptom căderea substanțială a părului.
  3. Pierderea masei musculare. Uneori, pierdeți rapid în greutate, însă acesta nu este neapărat un lucru bun., deoarece în cazul deficitului de proteine, oamenii își pierd masa musculară, dar păstrează depozitele de grăsime.
  4. Stări de slăbiciune. Persoanele care nu consumă suficiente proteine se vor simți, în timp, mai obosite decât de obicei, iar în unele cazuri mai grave, apar și dificultățile de respirație.
  5. Predispoziție spre răceli. Dacă observați că răciți foarte des, asta poate fi din cauza proteinelor insuficiente, care afectează grav sistemul imunitar.

Proteinele se găsesc în carne, ouă, produse lactate, dar și în alte alimente. Detalii găsiți  aici.

 

V-ar putea interesa și:

Vreți să slăbiți? Iată ce alimente bogate în proteine ar trebui să consumați cu predilecție

Loading...

Publicitate