Food&Drinks

6 alimente care ajută la creșterea instantă a energiei, pentru a putea face față cu brio responsabilităților zilnice

Știți zilele alea când te simți epuizat și nu ai energie nici să te ridici din pat? Dar în care trebuie, totuși, să faci față unui noian de responsabilități, de la care nu te poți sustrage? Le știți, bineînțeles, mai ales că nu sunt chiar atât de rare! Sigur, cafeaua are rolul ei, deloc neglijabil, dar parcă nu întotdeauna este de ajuns ca să ne pună pe picioare. În aceste zile speciale, este important și să mâncăm alimente capabile să ne crească rapid nivelul de energie:

  • pudra de cacao – bogată în minerale, flavonoizi și alți antioxidanți, este un puternic stimulent al sistemului nervos. Tebromina din cacao are un efect mai blând decât cel al cofeinei, dar este o opțiune pe care o puteți încerca.  Așadar, câteva bucățele de ciocolată neagră  – aliment bogat în cacao și magneziu – vor contribui la creșterea rapidă a nivelului de energie și la o stare psihică mai bună.
  • fructele Goji –  ca să nu mai lungim vorba, mai bine citiți despre beneficiile lor aici.
  • semințele de chia – aceste semințe minuscule, dar puternice,  sunt bogate în fibre, vitamine, minerale și antioxidanți, inclusiv acizi grași omega-3. Chia este considerată o proteină completă, deoarece furnizează toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care organismul nu îi poate produce.  Adaugați semințele în smoothie-uri, salate, preparați-le ca budincă la micul dejun și veți vedea imediat efectele.
  • spirulina – această algă, folosită ca hrană de secole în Africa și Mexic, este incredibil de bogată în nutrienți și aduce organismului o infuzie rapidă de energie.
  • semințe de  cânepă – sunt o sursă excelentă de vitamina E, potasiu, fier, calciu, magneziu, zinc și alte minerale. De asemenea, sunt bogate în fibre și proteine, acizi grași omega-3 și omega-6, esențiali pentru sănătatea inimii și creierului și pentu producția de energie. Le puteți consuma fie crude, fie adăugate în alte preparate.
  • semințele de in – au fost utilizate mii de ani ca medicament în medicina Ayurveda. Bogate în fibre, proteine, acizi grași omega-3, antioxidanți, au capacitatea de a îmbunătăți nivelul trigliceridelor și tensiunea arterială la pacienții cu boală coronariană, echilibrează nivelul de estrogen din organism și ameliorează simptomele menopauzei și osteoporoza.

 

V-ar putea interesa și:

 

Matcha, noul trend în materie de ceaiuri, are beneficii uimitoare pentru sănătate

Cum să transformi o salată într-o masă sățioasă și gustoasă

loading...
----------------------
Loading...