Diete

6 alimente considerate sănătoase de care trebuie să vă feriți, dacă tocmai ați început o cură de slăbire

Se știe deja că gogoșile, cartofii prăjiți și grămezile de paste sunt interzise persoanelor care vor să slăbească. Vestea proastă este că nutriționiștii ne îndeamnă să ne ținem la distanță și de anumite alimente considerate sănătoase, cel puțin în prima fază a procesului de pierdere în greutate. Asta, dacă vrem să vedem rezultate rapide, care să ne alimenteze o stare de spirit pozitivă:

  1. Granola.  O jumătate de cană de granola are între 200 și 300 de calorii, 12-16 grame de zahăr, 3-15 grame de grăsime și aproape 40 de grame de carbohidrați. În plus, granola este,  de obicei,  amestecată cu ceva, cum ar fi iaurtul sau fructele, ceea ce îi crește valoarea calorică.
  2. Batoanele proteice. Da, acestea sunt o soluție rapidă și la îndemână pentru o gustare între mese, dar cele care se găsesc, de obicei, în comerț, sunt adevărate „bombe”pline de carbohidrați, aditivi artificiali, ș.a.m.d.
  3. Sucurile naturale din fructe. Este foarte adevărat că fructele ne oferă o mulțime de vitamine și nutrienți, însă ceea ce pierd din vedere persoanele care vor să slăbească, este faptul că atunci când beau doar sucul acestora, pierd fibrele, care sunt esențiale pentru reglarea tranzitului. Cel mai bine este, ca în această etapă, în care vreți să slăbiți, să consumați fructele în starea lor naturală.
  4. Popcornul preparat la microunde.  Deși pare că vorbim despre o gustare inofensivă, să știți că pungile de popcorn pe care le cumpărați de pe rafturile magazinelor sunt pline de ingrediente artificiale, plus sodiu și unt, de unde rezultă că pot avea o o tonă de calorii! Nici nu mai vorbim de popcornul pe care obișnuiți să îl cumpărați atunci când mergeți cu prietenii la cinema.
  5. Anumite toppinguri pentru salate. Probabil vă gândiți că salatele sunt preparatele ideale în curele de slăbire. Aveți dreptate, însă nu dacă le asezonați cu sosuri cumpărate din comerț și crutoane, care le pot adăuga muuuulte calorii în plus. Mâncați simplu și faceți-vă propriul topping, din zeamă de lămâie și o linguriță (nu lingură) de ulei de măsline extravirgin.
  6. Fructele uscate. Când aveți opțiunea de a alege între fructe uscate și fructe proaspete, alegeți-le întotdeauna pe cele proaspete.  Cele uscate au foarte multe calorii și adaos de zahăr, iar asta nu e deloc benefic pentru eforturile voastre de a pierde în greutate.

V-ar putea interesa și:

Cum să depășești momentele critice și lipsa de motivație care apar atunci când urmezi un regim de slăbire pe termen lung

Deficitul de calorii – probabil cea mai sigură metodă prin care puteți pierde în greutate

 

Loading...