Food&Drinks

6 alimente foarte sănătoase, acceptate în aproape orice dietă și pe care ar trebui să le consumați cu regularitate

Fiecare dintre dietele populare la ora actuală recomandă propriile liste de alimente, dar care sunt extrem de variate. Unele regimuri încurajează consumul de grăsimi sănătoase, altele pun la zid carbohidrații, altele înfierează carnea,  ș.a.m.d. Există, totuși, un numitor comun? Ei bine, se pare că există.  În majoritatea acelor liste descoperim câteva alimente, unanim acceptate ca fiind foarte sănătoase și nutritive.  Iată 6 dintre acestea, care, recomandă nutriționiștii, ar trebui consimate cu regularitate, dacă vă doriți un stil de viață sănătos:

  1. Verdețurile. Spanac, salată, ruccola, ștevie, măcriș, kale – sunt ideale pentru organism, deoarece sunt pline de vitamine și minerale, dar au puține calorii.
  2. Avocado. Indiferent că urmați o dietă care presupune consumul ridicat, moderat, sau scăzut de grăsimi, avocado este un aliment minunat, care întărește sănătatea inimii și este o sursă bogată de fibre. Acest fruct nu trebuie, totuși, consumat în cantități uriașe, deoarece este bogat în calorii.
  3. Somon. Acest pește este una dintre sursele de top de acizi grași Omega-3, benefici pentru inimă și tensiunea arterială.
  4. Nuci. Persoanele care consumă în mod regulat nuci sunt mai puțin susceptibile de a câștiga în greutate și de a deveni obeze. Nucile conțin acid alfa-linoleic, magneziu și fibre. Atenție, totuși, exact ca și în cazul fructului de avocado, nucile sunt foarte bogate în calorii, așa că trebuie consumate în cantități mici.
  5. Uleiul de măsline – este pus la loc de cinste chiar și în cele mai bine cotate diete, precum dieta DASH și dieta Mediteraneeană. El furnizează organismului grăsimi de cea mai bună calitate și ajută la topirea celor nesănătoase.
  6. Fructe de pădure. Consumate moderat (pentru că, totuși, conțin zahăr), vă pot alina pofta de dulce și sunt extrem de bogate în antioxidanți, care combat efectele devastatoare ale radicalilor liberi.

V-ar putea interesa și:

15 alimente bogate în fibre, care îți vor asigura senzația de sațietate

18 alimente care vă pot ajuta dacă aveți probleme cu colesterolul și suferiți de hipertensiune

Loading...