Stil

6 metode prin care puteți să combateți “depresia” cu care vin la pachet zilele de luni

Cei mai mulți dintre oameni se simt triști și lipsiți de chef lunea. Ba chiar, unii experimentează aceste sentimente încă de duminică după-amiază, când încep să realizeze că mai au puțin timp la dispoziție să se bucure de libertate, înainte de a plonja în tăvălugul treburilor care îi așteaptă în săptămâna următoare. Totuși, există câteva lucruri pe care le puteți încerca pentru a face zilele de  luni mai puțin apăsătoare și mai ușor de gestionat:

Sfat # 1.  Intrați mai devreme în atmosfera zilei de luni. În loc să vă lăsați chiar toate treburile pentru această zi, faceți câteva dintre ele – cele simple și mai plăcute – încă de duminică. De exemplu, dacă aveți de făcut aprovizionarea pentru săptămâna următoare, mergeți la cumpărături duminică dimineață sau chiar duminică seara, după ce ați făcut o plimbare lungă în natură. Puteți plăti facturile online, sau chiar să răspundeți la câteva mailuri legate de serviciu duminică, în timp ce vă beți relaxate cafeaua și ascultați muzică. Cu siguranță, aceste lucuri nu vor mai părea o corvoadă și, în plus, ziua de luni nu va mai fi una atât de aglomerată.

Sfat # 2. Culcați-vă devreme. Dacă duminică seara veți sta până târziu la televizor, cu siguranță că luni dimineața o să vă treziți morocănoși și cu o stare de oboseală accentuată, iar gândul că mai aveți atâtea zile de muncă în față până la următoarea zi de odihnă o să vă aducă în pragul disperării. Dacă dormiți însă suficient, iar înainte de culcare ascultați puțină muzică relaxantă sau citiți o carte, dimineața de luni nu va mai fi chiar atât de neplăcută. Ideea este să vă odihniți bine și să mergeți la culcare cu o stare psihică bună.

Sfat #3. Pregătiți hainele voastre și ale copiilor încă de duminică seara. Nu are nici un rost să vă aglomerați inutil diminețile de luni cu treburi pe care le puteți rezolva dinainte. După ce consultați prognoza meteo (pe internet), pregătiți-vă îmbrăcămintea de duminică seara, astfel încât a doua zi să nu intrați în criză de timp și să evitați veșnica întrebare: “eu cu ce mă îmbrac azi”?

Sfat # 4. Personalizați-vă alarma. Dacă soneria ceasului deșteptător sau a telefonului mobil vi se pare enervantă, atunci nimic nu vă împiedică să o schimbați. Căutați un sunet sau o melodie care vă place și care vă dă energie pentru ziua care urmează.

Sfat # 5. Planificați-vă micul dejun. La fel ca și hainele, puteți alege cu o seară înainte alimentele pe care urmează să le consumați la micul dejun, astfel încât masa de dimineață să fie preparată cât mai rapid și fără bătăi de cap. De exemplu, dacă lăsați ovăzul la înmuiat în lapte încă de seara (în care ați adăugat nuci, semințe sau fructe uscate), dimineața veți găsi budinca gata făcută.

Sfat # 6.  Faceți alegeri înțelepte. Alegeți transportul în comun, dacă vă enervează traficul aglomerat luni dimineața, ascultați la căști o muzică bună, sau chiar optați pentru un audio book.  Drumul spre serviciu nu trebuie să fie neapărat enervant și obositor.

 

V-ar putea interesa și:

Ai grijă de fericirea ta! Uneori anxietatea sau depresia sunt provocate de lucruri mărunte, la care nu te gândești niciodată

Îți faci griji din orice? Stresul te copleșește? Iată trei metode prin care poți gestiona această situație

 

loading...
----------------------
Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.