Fitness

6 motive pentru care femeile nu ar trebui să fugă de antrenamentele cu greutăți

Multe dintre femei nici nu vor să audă de antrenamentele cu greutăți, pentru că își închipuie, pe de o parte, că sunt foarte dificile, iar pe de altă parte, că vor ajunge să arate precum… culturistele. Total greșit! Aceste exerciții vă pot ajuta să atingeți multe obiective legate de sănătate și de aspectul vostru. Iată câteva dintre  beneficiile lor:

  • Pierdere în greutate. Musculatura puternică, la care ajungeți prin acest tip de exerciții, crește rata metabolismului și vă poate ajuta să ardeți calorii chiar și în repaus. Rezultatul – un corp suplu și tonifiat.
  • Întărirea sistemului muscular. Antrenamentele de forță, mai ales atunci când sunt însoțite și de un regim alimentar bogat în proteine, vă pot ajuta să vă întăriți masa musculară, iar asta vă face mai puternice și mai sănătoase.
  • Postură corectă. Vi se întâmplă deseori să admirați ținuta unei femei, care își ține spatele drept, umerii trași în spate și are un mers elegant? Ei bine, exact acest aspect îl puteți obține și voi, dacă faceți astfel de antrenamente.
  • Piele mai întinsă. Degeaba slăbiți, dacă efortul vostru de a ține o dietă nu va fi dublat și de sport, în special de acest tip de exerciții, pentru că riscați ca pielea să arate flască și îmbătrânită. În schimb, tonifierea musculaturii va aduce ca bonus și întinderea țesuturilor.
  • Mărirea densității osoase. Antrenamentele cu greutăți sunt, poate, cea mai bună metodă de a-ți întări sistemul osos și de a preveni apariția osteoporozei.
  • Eliminarea stresului. Sportul în general și acest tip de antrenamente în mod special eliberează acele substanțe numite endorfine, care induc relaxarea și o stare de bine.

Aceste exerciții nu presupun să ridicați neapărat greutăți uriașe, așa cum ați văzut, probabil, că fac culturiștii! Vă puteți folosi de greutatea propriului corp, de benzi de rezistență, gantere mici, sau chiar de… sticle umplute cu apă.

 

V-ar putea interesa și:

Cum să ne reapucăm de sport după o pauză mai lungă

Câte calorii putem arde într-o oră, în funcție de tipul de mișcare fizică ales

Loading...