Sănătate

7 lucruri care se întâmplă în organism dacă tăiem zahărul din alimentație, sau măcar reducem drastic consumul de dulciuri

Să renunți la zahăr este, poate, unul dintre cele mai grele lucruri pe care le poți face, dar beneficiile pentru sănătate sunt uriașe! Iată doar câteva dintre ele:

  1. Veți arăta mai tineri. Când spui “zahăr”, spui “riduri”. Cel puțin așa susțin specialiștii. Consumul de zahăr deformează colagenul și elastina din pielea noastră – principalele proteine care îi conferă acesteia tinerețe și suplețe.
  2. Vei fi mai fericiți. Femeile,  în special,  cred că pot scăpa de stres și de supărări mâncând înghețată sau prăjituri. Poate, pentru moment, dar studiile arată că pe termen lung zahărul crește rata depresiei.
  3. Veți slăbi mult mai rapid. Zahărul are multe calorii, care se adună, zi după zi. Dacă reușiți performanța să renunțați la dulciuri, sau măcar să le reduceți semnificativ, veți vedea cum kilogramele se topesc aproape ca prin minune.
  4. Veți răci mult mai rar. Zahărul produce și amplifică inflamațiile cronice din organism, ceea ce scade capacitatea sistemului imunitar de a lupta împotriva virușilor.
  5. Scădeți riscul de a face diabet. Renunțarea la zahăr dă sistemelor de detoxifiere naturale ale organismului o șansă de a-și face treaba. Pancreasul va produce mai puțină insulină, iar ficatul va începe să prelucreze toxinele stocate.
  6. Vă prelungiți viața. Consmul de dulciuri face ca nivelul insulinei să crească, iar acest lucru activează o parte din sistemul nostru nervos care crește tensiunea arterială și ritmul cardiac. Tensiunea arterială ridicată este un factor major de risc pentru bolile de inimă, precum diabetul și obezitatea, ambele fiind legate de consumul excesiv de zahăr. De asemenea, zahărul crește și grăsimile nesănătoase din sânge, numite trigliceride, ceea ce poate duce la accidente vasculare cerebrale.
  7. Veți dormi mult mai bine. Persoanele care mănâncă dulciuri la cină au adesea transpirații nocturne. De asemenea, zahărul suprasolicită hormonii de stres, ceea ce poate duce la insomnii.

Pe lângă toate acestea, reducerea drastică a consumului de zahăr vă menține și sănătatea danturii!

 

V-ar putea interesa și:

Organismul te “trage de mânecă” atunci când faci excese. Nouă semne care îți arată că mănânci prea mult zahăr

Ciocolată? Da, vă rog, dar neagră!

Loading...