Stil

7 lucruri de evitat dimineața, pentru o zi cât mai reușită!

„Ziua bună se cunoaște de dimineață!” – spune o vorbă din popor. Dar și noi putem decide cum ne va merge, iar pentru o zi reușită, iată 7  lucruri care trebuie evitate, pe cât posibil:

  1. Nu apăsa butonul snooze, care face ca ceasul deșteptător să sune încă o data peste câteva minute.  Dacă adormi din nou, aluneci într-o fază de somn profund, scrie ziarul  „The Independent” (UK). Iar când alarma sună din nou, această fază este întreruptă și te vei  simți obosit și epuizat.
  2. Nu bea cafea imediat. Corpul nostru eliberează dimineața cortizol, un hormon anti-stres. Cafeaua reduce producția de cortizol,  ceea ce te face mai susceptibil la stres în ziua respectivă. Bucurați-vă de ceașca de cafea abia după două ore de la trezire (știm, e ușor de spus, dar greu de făcut)
  3. Nu citiți e-mailuri, mai ales dacă au legătură cu job-ul. Acest lucru vă va stresa inutil, pentru că vă puneți în situația de a vă conecta prea repede la problemele sâcâitoare de la serviciu. Mai bine așteptați să ajungeți la birou pentru a vă citi corespondența.
  4. Nu rămâneți întinși în pat. Deși sună tentant, faptul că zăbovești în cădura așternuturilor după ce te-ai trezit, îți ruinează energia. Un studiu realizat in Belgia a descoperit că praticarea unor exerciții fizice, chiar și unele foarte simple, imediat după trezire, îți vor crește motivația peste zi.
  5. Nu lua decizii fără importanță. Mark Zuckerberg a declarat într-un interviu că poartă același gen de tricou în fiecare zi. În acest fel, el nu este obligat să ia decizii minore, ca de exemplu cele privitoare la ținuta potrivită și se poate concentra pe cele esențiale. Dimineața poți evita asemenea decizii inutile, pregătindu-ți hainele cu o seară înainte.
  6. Nu amâna nimic important. Dacă imediat după trezire începeți să amânați decizii și sarcini importante, riscați să continuați cu acest lucru pe tot parcurusul zilei. Prin urmare, pericolul să rămână lucruri nefăcute  crește. Rezolvați sarcinile importante, acest lucru va duce și la creșterea motivației de peste zi.
  7. Nu stați pe întuneric. Lumina influențează ceasul nostru interior. Dacă stați într-o încăpere cu draperiile trase, organismul va crede că este încă noapte și va continua să secrete melatonină – hormonul somnului.

Dar iată și ceva ce ar trebui să faceți dimineața: mâncați puțină ciocolată (de preferință neagră). Un studiu israelian a descoperit faptul că dulciurile consumate dimineața pot ajuta la pierderea în greutate,  prin prevenirea poftei de dulce de peste zi,  care duce la un consum mai ridicat de calorii.

 

V-ar putea interesa și:

6 metode prin care puteți să combateți “depresia” cu care vin la pachet zilele de luni

Ai grijă de fericirea ta! Uneori anxietatea sau depresia sunt provocate de lucruri mărunte, la care nu te gândești niciodată

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.