Sănătate

7 moduri naturale prin care puteți contracara dezechilibrele hormonale din organism

Hormonii sunt cei mai buni prieteni și totodată cei mai mari dușmani ai noștri. Dacă nu sunt în echilibru, ne pot afecta sănătatea și starea psihică în cele mai diverse moduri. O serie de boli, creșterea, sau scăderea în greutate,  calitatea somnului – sunt provocate de dezechilibrele hormonale. Firește, se naște întrebarea: ce putem face ca să asigurăm acel echiibru de care avem nevoie? În articolul de astăzi vă sugerăm câteva metode:

  • mâncați mai multe proteine. Acestea au rolul de a menține în echilibru balanța hormonală. Iar ouăle sunt o sursă perfectă de proteine. În plus, au efecte pozitive asupra insulinei, te pot ajuta să slăbești și impulsionează metabolismul să ardă grăsimile nedoite.
  • înlocuiți zahărul și carbohidrații rafinați cu versiuni mai sănătoase – aceste alimente sunt, poate, cele mai nocive când vine vorba despre dezechilibrele hormonale și apariția proceselor inflamatorii în organism.  Consumați ștevie și alți îndulcitori naturali în loc de zahăr, făină integrală în loc de cea albă, orez brun în loc de cel alb, ș.a.m.d.
  • practicați respirația diafragmatică, pentru a atenua efectele stresului – spre deosebire de cea din piept, aceasta implică mai mult diafragma, un muşchi în formă de clopot, dispus la baza plămânilor. Atunci când inspirăm, diafragma se contractă şi coboară, pentru a mări spațiul destinat plămânilor, iar când expirăm, diafragma se curbează în sus. Respirația diafragmatică presupune conştientizarea procesului şi utilizarea în special a diafragmei, ceea ce în mod uzual, nu facem. În procesul de respirație diafragmatică este esențial să ne aşezăm sau să ne întindem confortabil, cu genunchii îndoiți. Punem o mână pe piept şi una pe abdome, apoi inspirăm, astfel încât doar abdomenul se dilată, iar pieptul cât mai puțin. Expirăm – abdomenul revine la poziția inițială. Repetăm şi urmărim cum mâna de pe abdomen se ridică şi se lasă odată cu abdomenul, iar cea de pe piept rămâne în poziție aproape fixă. Repetăm, lent, de încă 3 ori şi ne concentrăm pe fiecare mişcare.
  • reduceți, sau eliminați alimentele procesate – acestea sunt pline de chimicale, zaharuri și alte substanțe care duc la dezechilibre hormonale
  • consumați cât mai multe semințe de in, dovleac, chia. Acestea contribuie la echilibrarea hormonilor din organism și în special a estrogenului și progesteronului, esențiali pentru buna funcționare a organismului feminin.
  • consumați grăsimi sănătoase – care contribuie la instalarea rapidă a senzației de sațietate, la reglarea nivelului de insulină și mențin nivelul colestrerolului bun. Somonul, nucile, uleiul de măsline extravirgin, uleiul de cocos, fructul de avocado – sunt surse excelente de astfel de grăsimi.
  • faceți mișcare fizică – despre beneficiile remarcabile ale sportului am vorbit de nenumărate ori. Vă amintim doar că printre acestea se numără și menținerea unei balanțe homonale optime.

 

V-ar putea interesa și:

Ce este dieta hormonală și cum te poate ajuta să-ți menții greutatea normală și să fii sănătoasă

 

loading...
----------------------
Loading...