Sănătate

8 beneficii importante ale banalului pătrunjel

Pătrunjelul, plantă originară din bazinul Mării Mediteraneene, este utilizat pe scară largă în bucătărie, fie proaspăt, fie uscat. Dincolo de gustul său pregnant, care îmbogățește rețetele culinare, pătrunjelul este și una dintre cele mai puternice plante pentru combaterea diferitelor probleme de sănătate. Iată 8 dintre cele mai importante beneficii pe care le poate aduce organismului consumul de pătrunjel:

  1. Pătrunjelul conține multe substanțe nutritive importante. 30 de g de pătrunjel proaspăt, tocat,  au cam 11 calorii și o mulțime de vitamine  – A, C, K, potasiu și acid folic.
  2. Este extrem de bogat în antioxidanți, compuși care împiedică deteriorarea celulară din moleculele numite radicali liberi. Studiile arată că dietele bogate în antioxidanți pot scădea riscul de apariție a unor boli, inclusiv cancerul de colon, diabetul de tip 2, sau afecțiunile cardiace. De asemenea, antioxidanții pot întări sistemul imunitar și ne protejează de anumite leziuni cerebrale.
  3. Susține sănătatea oaselor, datorită conținutului ridicat de vitamina K. Această vitamină ajută la construirea unor oase mai puternice, prin susținerea celulelor osoase, care se numesc osteoblaste. De asemenea, vitamina K activează anumite proteine ​​care măresc densitatea minerală osoasă, foarte importantă, în special pentru persoanele mai în vârstă.
  4. Conține compuși care pot combate cancerul. Stresul oxidativ – o afecțiune caracterizată printr-un dezechilibru al nivelurilor de antioxidanți și radicali liberi – este asociată cu dezvoltarea anumitor boli cronice, inclusiv a cancerului. Ei bine, pătrunjelul este foarte bogat în antioxidanți flavonoizi și vitamina C, care au capacitatea de a reduce stresul oxidativ.
  5. Vă protejează vederea. Luteina și betacarotenul pe care îi conține pătrunjelul susțin o vedere sănătoasă, prin prevenirea degenerării maculare legate de vârstă.
  6. Susține sănătatea inimii. Fiind o sursă excelentă de folați și vitamina B, consumul regulat de pătrunjel vă poate feri de o mulțime de afecțiuni cardiace. Cel puțin așa arată rezultatele unui studiu.
  7. Extractul de pătrunjel are proprietăți antibacteriene. Practic, consumând mult pătrunjel, împiedicați înmulțirea unor bacterii dăunătoare din tubul digestiv, precum Listeria și Salmonella.

V-ar putea interesa și:

Ginsengul – un tonic neprețuit pentru organism. 7 beneficii dovedite științific

Ce sunt radicalii liberi și ce efecte au asupra corpului uman

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.