Stil

9 schimbări obligatorii de făcut după 40 de ani, pentru o viață lungă și sănătoasă

Fie că ne place, fie că nu, în jurul vârstei de 40 de ani, multe lucruri încep să se schimbe în corpul nostru, care, uneori, are reacții noi și imprevizibile.  Tocmai de aceea,  trebuie să avem mult mai multă grijă de el, asta dacă vrem să fim sănătoase cât mai mult timp cu putință.  Niciodată nu e prea târziu să facem câteva schimbări, care să ne ajute să rămânem pline de energie și să stăm la distanță de boli:

  1. Somnul. Acum, la vârsta mijlocie, odihna devine mai importantă ca oricând. Somnul odihnitor înseamnă nu doar productivitate și energie pentru ziua următoare –  el are rolul de a ne menține și greutatea corporală în limite normale. Este foarte important, așadar, să dormim între 7 și 9 ore pe noapte!
  2. Apa. Pe măsură ce îmbătrânim, beneficiile hidratării sunt tot mai importante pentru organism. Apa îmbunătățește funcțiile rinichilor, crește energia, menține metabolismul activ și, nu în ultimul rând, asigură sănătatea și suplețea pielii.
  3. Antrenamentele cu greutăți. Orice tip de mișcare ați face, este foarte important ca, măcar două zile pe săptămână, să ridicați greutăți, deoarece numai așa veți putea menține masa musculară și osoasă.
  4. Consumați mai multe proteine. Așa cum spuneam, după 40 de ani, masa musculară începe să se piardă, iar acest lucru poate fi încetinit prin proteine de cea mai bună calitate. Asigurați-vă, așadar, că mesele voastre conțin suficiente ouă, carne de pui, sau proteine vegetale.
  5. Aveți grijă de sânii voștri. Cancerul de sân lovește una din opt femei mature, așa că depistarea timpurie a acestei maladii este esențială. În funcție de istoricul din familie și de factorii de risc, trebuie să stabiliți împreună cu medicul vostru cât de des trebuie să vă faceți mamografii după vârsta de 40 de ani.
  6. Iubiți-vă… inima. Întrucât bolile de inimă sunt principala cauză de deces la femei, faceți periodic teste care să vă arate cum stați cu tensiunea, colesterolul, nivelul de glucoză din sânge, ș.a.m.d.
  7. Dacă nu ați făcut-o încă, renunțați la fumat. Plămânii, rinichii, sistemul de filtrare al corpului, inima – toate sunt afectate de acest obicei nociv, așa că faceți tot posibilul să renunțați la țigară.
  8. Ocupați-vă și de ochii voștri. După 40 de ani, majoritatea persoanelor încep să aibă probleme cu vederea. Nu neglijați acest lucru, ca să nu vă deteriorați și mai mult sănătatea ochilor. Probabil veți avea nevoie de ochelari pentru citit. De asemenea,  foarte important, purtați ochelari de soare. Razele ultraviolete pot duce la apariția prematură a cataractei, sau la degenerare maculară.
  9. Mâncați cât mai sănătos. O alimentație echilibrată, adaptată vârstei, este esențială pentru toate problemele care pot apărea după 40 de ani – creștere în greutate, simptome accentuate ale perimenopauzei și menopauzei, osteoporoză, diabet, boli de inimă, ș.a.m.d. De voi depinde acum cât de sănătoase veți fi, în funcție de ceea ce alegeți să mâncați!

V-ar putea interesa și:

Vrei mai multă energie? Alimente care îţi pot face ziua mai dinamică       

Zece motive pentru care bărbații sunt atrași de femeile mature

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.